tisdag 31 mars 2009

Budget och badrumsdrömmar



Att göra en noggrann budget tar mer tid än vad man tror. De senaste tre dagarna har vi suttit och listat upp allt vi kommer att behöva till övervåningen, huset utvändigt, garaget invändigt och tomten. Det är ingen kort lista kan jag berätta... Men det känns skönt att ha koll. En av de stora utgifterna är badrummet uppe och trots att vi plöjt mängder av inredningstidningar, bloggar och hemsidor så har vi inte riktigt bestämt oss för hur det ska se ut. Men att det blir en walk-in-shower är bestämt sedan länge och de översta två bilderna från Jaclo har hamnat i inspirationsmappen. Jag gillar glasväggen, de dubbla duscharna, träinläggningen på golvet och den rena, fräscha känslan. Vad det än blir så kommer det att kännas som lyx i jämförelse med vår provisoriska duschhörna i tvättstugan =)

7 kommentarer:

  1. HA HA Ha jag dör av skratt, vilken härlig kontrast, vilken milsvidd skillnad ... Vilken skrattchock jag fick av att först hänföras av det jättetjusiga och stilrena bilderna i topp, hinna drömma om ett liv utan stänk och tvålrester, och sedan dyker det lilla rangliga med gult draperi upp. Jag förmodar att det sistnämnda är det mera vanligt förekommande dock -hos säkert de allra flesta kladdiga barnfamiljer.
    Tack för dagens roligaste inspirationsinlägg!!!
    Kram =)

    SvaraRadera
  2. Vilka drömbilder du visade.. Åh!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tittade in och ville bara säga att jag gillade er blogg. Kul och inspirerande!
    Lycka till i framtiden med ert projekt!

    SvaraRadera
  4. Vad ni än gör kommer det nog bli bättre än duschhörnan ni har...

    SvaraRadera
  5. Jamen tack själv! Lika trevligt som vanligt!
    Jaa, du måste helt klart prova pastarullarna, jag tycker dom är kalasgoda!

    SvaraRadera
  6. Ja, det blir ett lyft... Kanske blir lite svårt att fixa utsikten över Manhattan, men för övrigt... Jättesnygga bilder!

    SvaraRadera
  7. Åh vilken underbar dusch! Riktig New York-lyx! <3 ^^

    SvaraRadera

Annonser: