torsdag 26 mars 2009

Tvättstugan



Tack för alla era husmorstips! Jag har inte hunnit testa dem än men det kommer jag att göra för allt som gör hushållsarbetet lättare och roligare uppskattas! Har du något bra tips och vill vara med i min tävling? Klicka här

Ett av mina bästa husmorstips för att hålla ordning är den gamla slitna devisen "var sak har sin plats" och i tvättstugan (som det kommer bilder på inom kort) har jag börjat få en del förvaring på plats. Överst: tvättmedelsburkar från House Doctor. Mitten och längst ner: Skrin från IKEA med scrappade skyltar, ett för ensamma sockar, vantar m.m. och ett för sånt som behöver lagas eller på annat sätt tas om hand. Det ska vara lätt att hålla ordning!

6 kommentarer:

  1. Duktigt att sortera och ha ordning :) Jag är en vandrande katastrof, jag blandar allt :D

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, allt blir så mkt enklare och lättare med ordning & reda.

    Sen är det ju ett + i kanten att förvaringen är snygg, precis som din!

    Ser fram emot bilder på tvättstugan i sin helhet!

    SvaraRadera
  3. Tusen tack kära du!

    SvaraRadera
  4. Åh så fint ni har :-) Körde förbi erat hus för några timmar sedan å var rackarns sugen på att knacka på bara för att få en guidad tur :-D Super superfint :-)

    /Maria

    SvaraRadera
  5. Jättefiffig lösning på tvättstugeförvaring. Den där lådan med "ensam-skylten" var ju bara för söt. Och användbar. Sockar brukar ju på något underligt sätt försvinna i tvätten. Om de får landa i ensam-lådan så kanske man har en chans att få ihop sock-paret igen...

    Ha en skön helg!

    //Charlotta.

    SvaraRadera
  6. Läängtar tills det är tvättsugans tur att bli renoverad..jusst nu är den gräslig! DÅ ska det bli ordning å reda!!
    Fina etiketter du gjort, å de där zinkburkarna är rackarns snygga!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera

Annonser: