tisdag 18 augusti 2009

Bastudrömmar!


Ruggiga och regniga dagar som denna älskar jag att sitta och drömma mig bort och idag började jag fylla på vår "bastu inspirations mapp" och detta är två av mina favoriter och kommer från ett företag som passande nog heter Sommarnöjen. Ett tag var vi inne på att ha bastu inne men både jag och Johan vill ha en mer naturnära upplevelse när vi bastar och älskar tex att kunna springa ner och ta ett dopp i älven mellan varven. Därför kommer vi att bygga en fristående bastubyggnad med relax och dessa modeller med stora härliga fönster gillar jag skarpt! Jag älskar idén med två flyglar där den ena rymmer bastu och dusch och den andra en relax som går att kombinera som gästrum! Lovely! 

Tack återigen för alla mail, ni efterlyser bland annat fler bilder från vardagsrummet, hallen och bron och det kommer snart! men just nu har vi båda så fult upp på våra vanliga jobb att bygget står rätt stilla just nu men när vi kommer igång igen lovar jag att fota! 
These lovely saunas are from the Swedish company Sommarnöjen and I have put them in my "sauna inspiration folder". 

15 kommentarer:

  1. Hej Karolina, det är lika roligt som vanligt att följa utvecklingen i ert hus.

    Vad kul att artikeln blev så lyckad!

    Ha det bäst!

    /Marit

    SvaraRadera
  2. Ja, bastu, det är en liten hatkärlekshistoria för mig...de kan vara jättefina som de på dina bilder...eller så är de sådär furusunkiga, och då hatar jag dem verkligen! Och tanken på en bastu är mysig, men enligt min erfarenhet blir de använda ca 1-2 ggr/år de första åren, sen blir de ett förråd för de flesta...så, nej ingen barstu för oss iaf!!

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Jag är inte direkt någon bastuälskare, men den översta bilden visar något som jag har svårt att motstå :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fantastisk flott dere lager huset deres, er helt imponert!!! Dette er jo rene svanene som dukker frem fra sken, grattis for fantastisk jobb!

    SvaraRadera
  5. vilken underbar blogg!

    kommer följa er för att se hur fint det blir.

    har en fråga, någonstanns i bloggen finns lampor från Orrefors med, hittar dom inte just nu...
    vart är dom inhandlade??

    maya

    SvaraRadera
  6. Grattis till att din blogg kom med hemmakanalens lista över intresanta bloggar!
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  7. Jag har varit bortrest ett atg men vad mötte mig när jag kom hem och inte en artikel om er i tidningen! Gud va kul och vilken bra artikel! det är ni verkligen värda!

    Jag tycker precis som du att en bastu ska vara utomhus och inget annat och är den så där vacker som de du visar så kan inte upplevelsen bli annat än fantastisk!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  8. Wow viket sommarhus!!

    Jag vill egentlig berätte for dig at du har vunnet klockan från Michael Kors!!! Grattis!!! Jag behöver din adress för att skicka den! :-)

    SvaraRadera
  9. För ert fantastiska jobb med ert vackra hus, och för ditt enorma jobb med att föreviga det hela och dela med dig av det till oss lyckliga läsare, en utmärkelse har du att hämta på min blogg!

    SvaraRadera
  10. Hej,

    Fin blogg!

    Jag håller med Anci här. Bilden längst upp får mig och göra ett smile. En sådan bastu hade man inte tackat nej till. Men som sagt, Bastudrömmar. :)

    Ciao
    Albin Ndoja

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Kul blogg! Tävling på min, kika gärna in!

    Vill du förresten ha fler besökare på din blogg? Jag hittade två sidor som går ut på att man tipsar andra som registerar sig, så får båda två träffar! Testa du med, funkar kanon! http://www.viraltrafik.se/?douglasberko http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=douglasberko

    MVH Douglas, d.berkö

    SvaraRadera
  12. Hej,
    Välkommen in till mig och tävla i min första tävling som startar idag.
    Trevlig helg!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. hej!

    Har vart och smygit runt lite ett par gånger på din blogg nu så jag kände att jag bara MÅSTE säga hur underbart jag tycker allt ni gör är! Så klassiskt men ändå modernt och exklusiv känsla. Bor sj i ett renoveringsobjekt och får så mycket inspiration från er då stilen är heelt i min smak! Så TACK helt enkelt för att du delar med dig och lycka till!

    Mvh/ Sandra

    SvaraRadera
  14. Tjusigt. Själva tänkte vi bygga ett helt spa på övervåningen med bastu, jacuzzi, relaxfotöljer osv. Fast med tanke på den takten vi har i renoveringen nu så lär det hända någon gång under 2060-talet.

    SvaraRadera
  15. wow vilken bastudröm......

    SvaraRadera

Annonser: