tisdag 17 november 2009

Hyacinter & amaryllis



En viktig del i julstämningen hemma hos oss är blommorna, jag vill ha många och börja tidigt så att man hinner njuta länge! Nu har amaryllisarna har precis börjat kika ut ut sina knoppar och de första hyacinterna inhandlades igår så nu har jag och lilla T varit ute i skogen och plockat lite mossa att bädda in lökarna i. Dessa vita hyacinter ska enligt floristen vara lite mildare i sin doft, och eftersom jag bara vill ha doften i lagom mängd så jag håller tummarna för att hon har rätt. Betongurnan är nyinköpt och kommer från Åhléns och skålen är arvegods från Svenskt Tenn.

14 kommentarer:

  1. Hej !
    Jaha, nu vet jag det ! Jag måste ut och handla lite blommor.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Superhärlig komposition!

    Själv börjar jag se slutet på julkortstillverkningen. Bilder kommer.

    Kanske dags då att sätta igång med blommorna...

    Kram L

    SvaraRadera
  3. Hei. Første gang jeg finner bloggen din. Så fin den er! Her kommer jeg gjerne igjen! Ha en fin kveld! Hilsen Åpent hus

    SvaraRadera
  4. Super härliga arrangemang, verkligen vacker betongurna också. Ska absolut ta en tur inom Åhlens och köpa mig en!

    SvaraRadera
  5. tack för inspirationen. jättefin kruka också från åhlens. den har jag också kollat in.

    SvaraRadera
  6. åh, att jag inte har tänkt på det! JUlblommor!

    SvaraRadera
  7. Så himla fint! Måste handla lite blommor jag med snart....Kram

    SvaraRadera
  8. Supersnyggt! Gillar allt som vanligt men den spretiga mossan i tennskålen gjorde sig verkligen superbra mot hyacintlökarna!

    Kram

    SvaraRadera
  9. WOW vilka underbara foton!!


    Ha en fin dag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  10. Åh så fint du har gjort! Hmm måste nog ta mig en tur till Åhléns ser jag!

    Sara

    SvaraRadera
  11. Skålen från Svenskt tenn är otroligt fin, passar bra med mossa och hyacinter i den!

    /Josefine- At home

    SvaraRadera
  12. ÄLSKAR ALLT SOM HAR MED LÖKAR ATT GÖRA.....GÅR O GÖRA OÄNDLIGT MÅNGA SAKER..mvh Frida

    SvaraRadera
  13. Åh, vad fint det var. Enkelt men fint. jag kom inte längre än till första inlägget hos er och redan inspiration. Ha Ha

    SvaraRadera
  14. Det e ju så fint med hyacinter, men jag är tyvärr allergisk mot dem..

    Så njut för mig också
    KRAM

    SvaraRadera

Annonser: