måndag 31 oktober 2011

Välkommen tillbaka byggdamm!


Efter en ganska lång byggpaus har vi idag satt igång med de två återstående rummen på övervåningen. Ett vardagsrum och ett rum till lille W ska det bli. Fönstren bytte vi ut för två år sedan och innertak, väggar och golv är sedan länge utrivna så dagens projekt har bland annat bestått i att stärka upp det minst sagt svajiga golvet.


 Ett välbekant byggkaos råder och det känns faktiskt som ett kärt återseende att ha sågspån i hela huset, jag gillar känslan - nu händer det något! Längst in skymtar den Bermudatriangel med "bra-att-ha-grejer-under-byggtiden" som ska bli lille Ws rum. 


När jag bläddrade bland bilderna på hur det såg ut innan vi satte igång hittade jag den här med vår finaste finaste Simba, det är helt galet vad jag saknar henne. Det har nu gått drygt fem månader sedan vår kära vän fick somna in men lilla T pratar fortfarande om henne så gott som varje dag och det är både hjärtskärande och rörande att lyssna på hennes tankar om sin älskade kompis. Simba du fattas oss!

11 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att ni påbörjar nytt projekt. Ska bli roligt att få följa er.

    Förstår att saknaden är stor.

    SvaraRadera
  2. Har man inget att göra skaffar man sig! : )

    Ha en toppen vecka .
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. for et nydelig siste bilde
    med gammel parkett, tapet og den elegante hundekroppen som ser ut av vinduet. vakkert. :

    lykke til med arbeidet
    _Åpent hus

    SvaraRadera
  4. Otroligt fin bild på fina Simba! <3 Hon passar så bra in i det gamla rummet. Den där bilden i svartvitt och ni har en otroligt vacker bild att rama in och sätta upp. Lite 60-70-talskänsla över det hela. Jag gillart'!

    SvaraRadera
  5. Så spännande att få se hur det går för er. Ni har ju så god smak så det ska bli kul att se hur dessa rum växer fram. Själv avskyr jag att ha byggdamm omkring mig men jag gillar att renovera...

    Förstår att ni saknar er hund, de har ju en stor plats i familjen.

    Ha en fin dag!/Linda

    SvaraRadera
  6. MEN ÄNTLIGEN!! SOM jag har längtat!!! Mera mera!!! Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig inställning! Ser fram mot att följa ert arbete i dessa rum också.
    Förstår din saknad - hon är sååå fin!
    Hösthälsningar
    Annika

    SvaraRadera
  8. Vad kul! Ser fram emot att följa processen. Ses i kväll!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bild med Simba. Jag har verkligen svårt för när jag läser om personer som förlorat sina husdjur. Det sätter sina spår efter att ha förlorat ett par egna. Nej dags att kram sambon min så att man mår lite bättre igen. KRAM på dig!

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar bild på Simba! Den saknaden efter ens fyrfota vän är tung att bära, samtidigt som minnena får en att le... Nej nu får jag sluta för nu kommer tårarna. Det hjälps inte att det är över ett år sedan för min egen del. De man älskar fattas oss när de är borta, liten som stor...

    Mvh
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Vacker vovvsing! Mamma hade en grand danois som hette Albert, men han finns inte heller längre tyvärr :(

    Härligt med renveringsbilder! Jag älskar platsbyggda möbler, speciellt er eftersom de är i just min smak. Kan du inte skriva under varje bild du lägger upp om vad din man använder för material och hur han tänker, hur ni gör med lister osv? Vore super-tacksamt och super-inspirerande!

    Kram!

    SvaraRadera

Annonser: