torsdag 8 december 2011

Sy ditt eget presentpapper!



Mitt mål att bli klar med alla julklappsinköp i november lyckades. Nästan. Två julklappar återstår att köpa men de flesta är inköpta och klara. Därför kan jag nu i lugn och ro ägna mig åt att slå in dem. Det är ju så mycket roligare både att ge och få paket som är personligt inslagna. I år plockade jag faktiskt fram symaskinen, laddade den med röd tråd och sydde ihop flera blad ur en gammal bok till mitt alldeles egna presentpapper.


Till detta projekt använde jag:

* Blad från en gammal bok 
* Symaskin laddad med röd sytråd
* Dymo
* Washitejp
* Pepparkakor (för blodsockrets skull)


Jag mixtrade med olika sömmar. Raksöm. Zick zack. Och olika mönstersömmar. Washitejp i stället för vanlig tejp. Och grovt snöre för lite textur. Ruggit skoj och väldigt enkelt - testa ni också!


Lilla T var så klart med och pysslade och gjorde också eget presentpapper med glitter. Och tejp. Mycket tejp. Både washi och vanlig. Å ett par pepparkakor slank ner även i hennes lilla mage så klart.


Äntligen, äntligen, äntligen är snön här och isen har börjat lägga sig. Jag hade näsan börjat ge upp hoppet. Men nu är den här för att stanna. För en jul utan knarr under fotsulorna är ingen jul. Punkt. 

23 kommentarer:

  1. Fina paket!!
    Håller med till 100% det ska vara snö på julen.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Så fina paket!! Och vad vackert det är med snö =)
    Ha en fin kväll, kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Detta var finurligt och fint, syr ibland i papper själv också. Man kan göra mycket snyggt om man tänker lite annorlunda och kreativt!

    Kram Magdalena
    www.hemmafabriken.se

    SvaraRadera
  4. Nej oj vilka charmiga paket... Vilken kanon idé!
    Ja snö kunde det få komma här.. Vi fick litet men nu har dt regnat bort..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Jag trivs inget vidare vid symaskinen, men det blev verkligen jätteläckra paket. Så summa summarum, jag vill nog hellre få sådana här klappar än ge bort. ;)

    SvaraRadera
  6. wow, vilken idé! jag har mängder av gamla böcker liggande, men hade för mej att dom bara gick som omslagspapper åt väldigt små paket, men det där var ju hur smart som helst - sådär kan man ju packa in vad som helst!

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiska paket! Det var bland det finaste jag sett... Vad glad jag skulle bli om någon la ner så mycket tid på att slå in ett paket så fint till mig...

    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  8. MEN vilka fina paket!! Fick jag ett sånt fint paket skulle jag aldrig öppna det:)

    SvaraRadera
  9. Åh vad fint. Jag som kämpar för att hinna handla hem julklappar. Nästa år, då ska jag vara lite mer planerad:)

    SvaraRadera
  10. Nämen åh vilken cool ide´!
    Jättesnyggt blev det oxå.

    SvaraRadera
  11. Hjälp, vilka fina paket!! Det är ju synd att öppna dem!

    //Linda

    SvaraRadera
  12. Vilken bra idé! Det här ska definitivt testas hemma hos oss också :)

    SvaraRadera
  13. Visst är det kul att göra personliga paket.
    Jag tar ibland barnens gamla akvarellmålningar från skolan och använder som inslagspapper.
    (med 3 barn som går/ gått i waldorfskola, har jag en mängd målade växtpapper)

    Julkorten i år blev pimpade köpta. Klistrade och sydde på detaljer och glitter fick en hel del också på sig :-)

    Blir så avundsjuk på er snö.
    Här är snön inte mätbar.
    Hoppas på att det kommer en del i natt men tror det drar över längre norrut än där vi bor.
    Har blivit bortskämd med snö två år i rad nu så det är lite trist att ha det så mörkt som vi har det nu.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  14. Tack för igår!

    Och vilket fantastiskt papper... så bra idéer och julpyssel så jag bara längtar till helgen då det finns tid för sånt!

    SvaraRadera
  15. Superfint! Jag älskar att slå inte paket, och har nästan alla paket klara. Några fattas, men jag har ju några dagar till på mig;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  16. Så fantastiskt fint ni har det! Här på Västkusten fick vi en dag med något isigt hagel som snö på marken. Nu är det storm och åter storm!

    Du är fantastiskt duktig! Mycket fint - och fantastiska bilder också!

    SvaraRadera
  17. Washitejp? Ursäkta en oinvigd. Men vad är det? /Sahra

    SvaraRadera
  18. Sahra: kolla in det här inlägget så får du se:

    http://itsahouse.blogspot.com/2011/10/washi-washi.html

    SvaraRadera
  19. Gud så fint det blev! Inspirerande...

    SvaraRadera
  20. Hej! Jag har nu gjort glöggen du tipsade om! Men har en fråga är det meningen att den ska vara lite grumlig? TACK för en fin och inspirerade blogg!

    MVH //Paulin

    SvaraRadera
  21. Detta är den finaste blogg på länge!
    Helena

    SvaraRadera

Annonser: