måndag 13 februari 2012

Alla hjärtans dags tips


I morgon är det alla hjärtans dag. Eftersom jag har en sambo som sällan tar sig tid att äta frukost innan han åker till jobbet så jag har gjort en liten frukostpåse åt honom att ta med sig i morgon bitti (hoppas bara att  han inte är inne och läser här på bloggen idag...) och en liten påse med något smarrigt till fikat. 


Så här gjorde jag:

1.  Jag skrev ihop en text på datorn som jag skrev ut på en A4. Roliga typsnitt hittar du gratis på t ex Dafont. Eftersom jag inte hade några naturfärgade papper hemma så jag klippte ut en bit från ett presentpapper. Man tager vad man haver.
2. Sedan vek jag in kortsidorna från båda håll. Och såg till att de överlappade varandra lite. Sedan fäste jag med en bit washitejp, men limma går lika bra.
3. Nu ser framsidan ut så här.


4. Sedan vek jag upp det som ska bli botten. 
5. Och vek hörnen enligt bilden.
6. Stängde igen botten.
7. En liten tejp eller limklutt sedan är påsen klar! 

Har man ingen skrivare så går det ju så klart lika bra att skriva ett trevligt handskrivet meddelande på påsen. Egenvikta påsar sätter krydda på allt från barnkalasets fiskdamm till bröllopet, beroende på vilket papper du använder och vad du skriver på så passar de vid de flesta tillfällen. 


Jag hade tänkt länka till mina PDF filer, så att ni enkelt skulle kunna skriva ut texterna så här lite i sista minuten men jag lyckades inte... Någon som kan berätta hur man gör? Men vill du ha dem så släng bara iväg ett mail så får du dem den vägen i stället.

Hur gör ni i morgon, firar eller bojkottar ni?
Önskar er alla en riktigt mysig dag i morgon hur som helst!

25 kommentarer:

  1. Det är mycket kärleksfullt :) Och en kul idé. Tack !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Supermycket kärlek i de påsarna:-)
    Må så gott i dag
    kram mALIN

    SvaraRadera
  3. Kul med så enkelt och uppskattat uppvaktande. För uppskattat lär det bli.

    Med ett par veckor borta från blogggläsandet ser jag först nu att du bytt design. Jättesnyggt! Krispigt och fräscht. :)

    Jag kom på att jag glömde nämna en sak till dig.. om du vill ha ett litet uppdrag. Vi får ta det vid tillfälle, eller så slår jag en pling.

    SvaraRadera
  4. Vilken bra och rolig ide att göra en egen påse.
    Hur hinner du allt?
    Ha de gott
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Finfina påsar! vi firar inte, men jag ska försöka komma ihåg ditt tips inför nån annan sån här dag som man behöver nåt speciellt.

    SvaraRadera
  6. Finaste iden;) påsen ser ju superproffsig och snygg ut!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj, så fint du gjort! En lycklig make imorgon gissar jag. Behöver knappast vara nåt gottis i så fina påsar!!! ;) Fast till maken kanske...hihi!

    kram fina

    SvaraRadera
  8. Tack så jättemycket för tips och instruktioner!
    Så där ska jag göra när det är dags för barnkalas, med färggrannt papper!

    SvaraRadera
  9. Men åh så fint! Jag önskar att jag vore din Valentine imorgonbitti! Vi gör lite olika från år till år, ifjol gick vi ut och åt middag och hade barnvakt och bara lyxade mitt i veckan. Imorrn vet jag faktiskt inte hur vi gör, det lutar åt att vi slopar det. Kanske blir lite extra hemmamys, inte fy skam det heller :-)

    SvaraRadera
  10. Jättefin idé!

    Har läst din blogg lite från och till och jag är verkligen såååå INSPIRERAD av det du och din sambo gör med ert hus ! (är riktigt avis, hihi!):)

    Min alla hjärtans dag blir till att spendera helt ensam faktiskt..
    Är särbo och har ingen möjlighet till att fira den i morgon tyvärr.. :/
    Men på söndag tänkte vi mysa till ett "hemma-spa" och ta det lugnt tillsammans med varandra tänkte vi :)

    SvaraRadera
  11. Fina påsar!
    Jag skulle gärna vilja ha pdf-filerna om det går för sig :)

    Tack för en trevlig blogg!
    mvh Jonas

    jonasrolandsson@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Supersnygga! :) Vad heter typsnitten som du använde dig av?

    SvaraRadera
  13. Hej! jag tänkte bara berätta att jag lånat dina bilder lite, blev så himla imponerad på erat hus, hur ni gjort det osv! Vill du att jag ska ta bort inlägget så är det bara att säga till! :)

    SvaraRadera
  14. underbart!

    SvaraRadera
  15. Hade gärna varit din sambo imorse!
    Finfin tutorial! Jag har lyckats länka till en pdf-fil i min blogg en gång, det finns på nätet att läsa hur man gör. Som här till blogspot: http://moonloh.com/how-to-upload-pdf-file-to-blogspot/

    SvaraRadera
  16. Åh jag skulle också vilja ha! lillakrakslottet@hotmail.com när du har tid och lust!!! Påsarna blev jättefina och precis i min smak!!! Kram!

    SvaraRadera
  17. Åh vilka fina tryck, och vilka fina påsar. Jag skulle bli väldigt lyckligt lottad om jag kunde få filerna till min mail tina_hook@hotmail.com
    Hoppas att din man uppskattade din fina alla hjärtansdaggest!!
    //Tina

    SvaraRadera
  18. Jättefint! Om du vill får du jättegärna maila pdferna till mig oxå.. :) veronicaovragardh@gmail.com

    SvaraRadera
  19. Väldigt fina påsar! Om det inte blir för mycket för dig så skulle jag också vilja ha filerna.

    olympiadi@gmail.com

    SvaraRadera
  20. Verkligen jättefina påsar! Kan du skicka filerna till mig med. Tack på förhand!
    //Meta

    metabergman@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Ååå vilket kul pyssel :) Du får gääärna maila mig pdf filerna =)
    Tack o tack mvh Maggi

    maggan_20@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. jättefina påsar! :) Skulle gärna vilja ha pdf filerna om det går bra :)

    Perniilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Åh, vilka fina små påsar!!! Hade mer än gärna fått pdf-filerna och gärna namnen på typsnitten. De är jätte snygga ihop!
    k.kittendorff@otmail.com

    Härliga Hälsningar
    Kitten:)

    SvaraRadera

Annonser: