söndag 26 februari 2012

Vårvinter - I love you!


Vårtecken rapporteras det friskt om i bloggsverige just nu och jag skulle ljuga om det inte är med viss längtan jag läser men jag skulle inte vilja byta bort vår underbara Västerbottniska vårvinter för alla krokusar och snödroppar i världen. Jag har testat på att bo i Stockholm, Spanien, Belgien, England, USA och Peru vilket gör mig än mer övertygad om att jag har hittat min plats på jorden! 


Vårsol på vår älskade arvegodsstaty av David Wretling. 


Vi har så mycket snö nu att det är galet. Lekstugan är nästan begraven och plogvallen döljer grannarnas hus nästan helt och hållet (ser ni att det är ett tak där bakom?).


Idag har temperaturen legat strax under nollan och himlen varit klaraste blå. Tror att halva byn har passerat på isen nedanför oss på skoter, skidor eller till fots. (Men inte en enda barnvagn så för er som vill ut och njuta av isar och andra otillgängliga platser med era barnvagnar kan jag meddela att vinnaren av skidorna presenteras i morgon.)


Efter snöplumsning, takhoppning och annat bus satte vi oss på altanen, njöt av sol, takdropp och ett gäng clementiner. 


Lilla T got-a-little-carried-away av allt vårväder och sprang in och bytte om till partystassen =)

21 kommentarer:

  1. Ha ha! Så gulligt, värsta primadonnan med solglasögon som dessutom har en liten hund under armen. Hon prickade in alla rätt! Eller nja det är väl skorna som avslöjar henne, inga kuoma på röda mattan ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh blir så avis! Vill också ha vinter kvar.
    I Bollnäs är det bara is, halka kvar...
    Superfint hus å blogg :)
    Gillar skarpt!!

    SvaraRadera
  3. Åhh...dere har det så fint!!!
    Og for en flott statue: )
    Klem Iris

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt! Själv har jag delvis vuxit upp i Pite så jag vet vad du pratar om. Underbara bilder!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vackra vinterbilder! Er häststaty är bara helt otroligt fin och passar så bra framför erat vackra hus =)

    SvaraRadera
  6. Jag måste bara säga att ert hus är verkligen mitt drömhus! Och dessa vårvinter-bilder får en verkligen att längta hem till norr :)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    En kompis tipsade mig om din blogg för ett tag sedan och jag började läsa. Och läsa, och läsa. En fredagskväll för ett par veckor sedan hade jag ned datorn upp i sängen och hade högläsning om kompostering för min man! Var han road?? Nja, inte direkt. Inte då i alla fall. Men din blogg har roat mig sååå mycket ska du veta och jag vill verklligen tacka för all inspiration du gett. Inget är omöjligt nu känns det som =)
    Finns inte ett komma tecken jag missat tror jag. Just nu fantiseras det om en lekstuga til våran äldsta kille...
    Undrar om det är okej om jag länkar din blogg och några bilder bl.a på lekstugan och komposteringslådorna (sommarens projekt) till min blogg?
    Fantastiska ni är!

    Kram Anna Lena

    SvaraRadera
  8. Underbart med all snö. Jag som längtar upp till släkten i norr när jag fick se bilderna. Fara ut med scootern och bara njuta.
    Ha De!

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag har länge funderat i vilken kommun ni bor, förni ser ut att ha så mkt snö?

    SvaraRadera
  10. Vi har mycket snö, vi också. Och vårvintern är ju årets höjdpunkt, bortsett från Sommaren.
    Igår blev det långpromenad på isen, i lördags vinterlek och pulka:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Haha...tycker jag hon gjorde alldeles rätt i ;) Vilken liten sköning!
    Önskar dig en härlig start på den nya veckan!

    kram

    SvaraRadera
  12. Håller med om att det är så härligt ute nu, då man känner att solen verkligen värmer också. Samma höga drivor här, längtar så att de ska försvinna!

    SvaraRadera
  13. Hej! Hittade precis din blogg när jag försökte hitta inspiration till köksgardiner. :) Din blogg är helt underbart inspirerande! Härligt hus ni har och vad fint ni gör. Tack för alla tips!

    //Alexandra

    SvaraRadera
  14. Ni bor helt magiskt vackert!

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder, speciellt den på lilla T :)

    SvaraRadera
  16. Ååå vad ljuvligt... förstår att du inte vill byta bort det. Jag menar, våren kommer till er också... om ett tag =) Kram på dig.

    SvaraRadera
  17. Det är vackert med en vitvinter. I Stockholm har vi snö igen. Igår var det barmark och nu är det vitt :-)

    Ha en fin tisdag och njut av det vinterlandskap du har utanför ditt fönster. Så bra ni bor.

    SvaraRadera
  18. Underbart, vilket otroligt fint hus ni har:) jag fattar med den miljön du funnit ditt paradis på jorden..tjing

    SvaraRadera
  19. När jag ser bilderna förstår jag precis vad du menar. Vilket läge och vilket hus ni har, fantastiskt!

    SvaraRadera
  20. Din känsla för inredning alltså! Jag kollar ofta på bilderna på styleroom och visar alla jag känner vilket otroligt jobb ni lagt ner! Helt fantastiskt!

    SvaraRadera

Annonser: