torsdag 19 april 2012

Pasteller, pasteller, pasteller

pompoms

Pasteller. Alltid lika aktuella på våren. Men det gråmulna aprilvädret har fått mig att snöa in mig lite extra i vårens pastellbubbla och kunde inte låta bli att pilla lite i headern också. Hypen kring vimplar har fått konkurrens av pompoms, superfina till exempelvis barnrummet eller bröllopet. Finast i grupp och kan med fördel kombineras med rislampor av olika slag och/eller ballonger. Pompoms viker man själv av silkespapper eller köper färdiga från t ex Inreda. Den rosa modellen närmast i bild är inte alls svår att vika själv, både bildbeskrivning och videotutorial finns, vilket du föredrar.

KG design

De söta små förvaringsburkarna från KG design som jag bloggade om från Formex kommer till butikerna i juni. Tillverkade i garanterat okrossbart silikon gör dem perfekta som smyckesaskar i klinkerbeklädda badrum men passar också utmärkt till exempelvis flingsalt, godis eller gem och annat småplock på skrivbordet.

ceannis
Jag är oerhört svag för grovstickat och skulle kunna bo under den här pläden från Ceannis. Nästan så att det inte skulle göra något om den blev en regnig sommar. Bara nästan.
DIY

Underbara pastellkarameller till träskålar från Wind and Willow. Ett lämpligt pyssel om man kommer över ett gäng träskålar på loppis.

passfodral

Piffa upp passet och skydda det på samma gång med ett passfodral i turkost skinn.




Termoskanna från Stelton till fikapausen i bersån.

converse aprikos

Jag tar tillbaka det där jag sa om en regnig sommar... Jag vill ha so, sol, sol och ett par glada Converse i färgen mandarin på fötterna!


Och Lite Honey på en sommarbrun arm. 





Jag är galet nöjd med min mörkgrå Kitchen Aid men skulle inte ha något emot att låta den vila under sommarhalvåret och ställa upp en mintgrön skönhet på köksbänken i stället. 

leilas general store

Och sist men inte minst pastellernas okrönta drottnings webbshop Leilas General Store - en guldgruva för pastellälskare

Translation: Pastel colours are so right this spring! Mint, peach, pale pink, light yellow are everywhere and here I've collected some of my favorites. 

6 kommentarer:

  1. Vad mycket snyggt! Gillar alla pastellfärgerna fast kanske mest den mintgröna :)

    SvaraRadera
  2. Mycket fina saker, har själv snöat in på aprikos. Snyggt det blev i headerna! Turkos och aprikos är favoritfäreger just nu och dom där träskålarna var klockrena! Men även Conversen i mandarin och lite kalabalik hade inte skadat!=)

    SvaraRadera
  3. Ja där har du helt rätt ,det verkar vara pasteller i vår! Speciellt mintgrönt. Jag gillar också.

    SvaraRadera
  4. Du har verkligen fastnat bland pastellerna! : )
    Själv är jag inte så pastellig av mig och jag påverkas inte av årstiderna i färgerna heller.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Hej Karolina!
    Jag har av en slump precis hittat hit, och oj vilket fantastiskt jobb ni har lagt ner på ert hus! Jag är så imponerad så jag är nästan mållös :)
    Här hemma sliter vi med jobb och utbildningar och småbarn och det eviga renoverandet. Det är minst sagt tröttsamt emellanåt och just nu är vi inne i en liten inspirationssvacka. Det eviga spacklandet och slipandet verkar helt enkelt aldrig ta slut.. :) Men när man kikar in i ert hus så ser man hur fantastiskt det kan bli om man bara kämpar på lite, lite till. Så, jag drar på mig snickarbyxorna och går in och spacklar vidare.. :) Tack för inspirationen!
    LL

    SvaraRadera
  6. Så härligt med pastellfärger!

    SvaraRadera

Annonser: