lördag 24 november 2012

Tips på bra barnapp!



Måste bara tipsa er om min dotters (och min) absoluta favoritapp just nu, Bugs & Bubbles. Grafiken är helt sagolik och appen är värd sina 22 kr enbart för den.  Men snyggappen innehåller också18 pedagogiska spel som bland annat tränar färger, siffror, bokstäver, sortering, mönster, fysik och former. Eftersom spelen är progressiva får barnen hela tiden nya utmaningar. Det enda jag stör mig på, i detta i övrigt så estetiskt tilltalande spel, är teckensnittet på de svenska menyerna. Byt ut detta så får appen absolut toppbetyg av oss. Bugs & Bubbles innehåller ingen reklam, i-app köp eller externa länkar och finns både till iPad och iPhone.

Rekommenderad aktivitet om det blir ruggväder i helgen!

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Ska spana in den appen på momangen =)

    Ha en fin dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Låter som en toppenapp, ska jag kolla in.

    Önskar fortsatt trevlig helg!

    //Johanna

    SvaraRadera
  3. Bra tips! Har du kollat in appen, Kapu Forest för lite yngre barn? Min yngsta som snart blir två är helt såld på den nu, och grafiken är superfin! Ingen reklam där heller.. Bästa småbarnsappen hittills enligt mig :-)

    SvaraRadera

Annonser: