måndag 6 maj 2013

Vi ska bli med höns!


I helgen har det snickrats för fullt. För på tisdag kommer de. Våra nya familjemedlemmar. Jag har velat detta länge men nu ska det äntligen bli av. Vi ska bli med höns i sommar! Hur underbart kommer det inte att bli att trippa ut i morgonrock och plocka in färska ägg till frukostomeletten, stå på knä i rabatten med hönorna nyfiket pickande runt om mig och att se glädjen i barnens ögon när de sitter med en solvarm höna i famnen. Eller kanske kommer vi mest att halka runt i hönsskit på altanen, svära över att de äter upp mitt trädgårdsland och gråta när grannens katt hittar sin lunch i vår trädgård. Det återstår att se. Men nattburen är (snart) klar, snäckskal, foder och vattenautomat inhandlat och tillstånd ansökt. Fortsättning följer!

15 kommentarer:

  1. Vad spännande! Jag är också sugen på höns men inte sambon. Våra kompisar ska kanske hyra höns i sommar. Går tydligen att hyra det mesta.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har pratat om detta med höns med min sambo i ett par år nu och tydligen har det mognat på honom för när jag tog upp det på nytt nu i vår var han genast positivt inställd! Vi ska också bara låna hönsen, när de blir höst får de åka tillbaka hem till bondgården igen.

      Radera
  2. Vad roligt det låter med höns. Lite landsortsidyll. Lycka till med äggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har ingen aning om vad som väntar men ser fram emot det massor!

      Radera
  3. nu blev jag avis! Vi hade det där vi bodde innan och jag saknar de så :)

    SvaraRadera
  4. Åhh så avundsjuk jag blir, jag har länge önskat mig höns men maken vill inte alls. Jag har kollat med kommunen och vi får ha tre hönor men ingen tupp så det är väl inga problem tycker jag ..

    Anna

    SvaraRadera
  5. Haha :) Vi får i alla fall hoppas på det förstnämnda. :) Det sistnämnda lät inte allt för angenämt! :) Men det kommer nog bli jätte bra! Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Härligt med höns :) Jag har fem men väntar på att mina ca 20-30 kycklingar ska kläckas :)Det är jätte mysigt att ha dom runtom i trädgården...fast de tycker inte sambon...å tydligen inte grannen heller...så nu på sommaren är dom förpassad till hönshägnet :)

    SvaraRadera
  7. It's impressive that you are getting ideas from this piece of writing as well as from our dialogue made at this time.

    Also visit my web blog: nfl jerseys cheap

    SvaraRadera
  8. Det låter spännande! Och deras lilla hus är jättefint!

    SvaraRadera
  9. Vad kul! För tillfället bor vi i lägenhet men så fort vi flyttar till hus kommer vi skaffa höns. Längtar tills man kan gå ut och plocka sina egna ekologiska ägg till frukost :)

    modemanifest.blogspot.com

    SvaraRadera
  10. Nu finns det några videor på min blogg när jag sjunger. Jag skulle verkligen uppskatta om ni går in och säger nånting, är supernervös för att visa dessa videor. Men jag hoppas ni gillar dom!
    Ni får jättegärna sprida vidare videorna! :)
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  11. Vad kul med höns!
    Ha en fantastisk kväll!
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  12. Så fint hönsen ska få!! Spännande att läsa dina inlägg m ja e dålig på att kommentera m ska bli bättre!! Kram H

    SvaraRadera
  13. Så roligt! Jag har också alltid velat ha höns :)
    Hoppas det går bra! Visa gärna lite bilder på nattbostaden till hönorna. Vill gärna ha lite tips!

    SvaraRadera

Annonser: