söndag 14 december 2008

Vad tycker ni?


Tack för alla söta kommentarer och smakråd om handtagen, det uppskattas verkligen! Nu är de beställda och det blev alt 2 som ni tyckte så nu väntar jag med spänning på att få se dem live.

Som jag skrev tidigare så har vi funderat fram och tillbaka på hur vi ska ha planlösningen på övervåningen och här kan ni se utgångsläget samt vårt senaste förslag på ny planlösning. Varför vi har valt att göra väggen mellan de små sovrummen i vinkel är för att slippa kapa upp för en dörr i en av få intakta timmerväggar då jag gärna vill måla den vit och behålla den synlig. Fönstren är redan köpta och står i garaget och väntar och förutom de fönster jag har ritat ut här så har vi ett till men vi har inte riktigt bestämt vart vi ska sätta det. Ett alternativ är att sätta det i walk-in-closeten för att göra fasaden mer symmetrisk men det skulle samtidigt stjäla mycket väggyta. Ett annat alternativ är att sätta ett extra i badrummet för att få extra mycket älvsutsikt. Vad tycker ni? Jag tar mer än gärna emot feedback och nya idéer! 

Alt 1 = Walk-in closet  Alt 2 = Badrum mot älv  Alt 3 = annat

5 kommentarer:

  1. Jag skulle ha satt fönstret i badrummet!

    SvaraRadera
  2. definitivt i badrummet :)

    SvaraRadera
  3. åh va härligt att få fixa å trixa.. ja du, svårt.. de måste du nog känns själv :)
    lycka till!
    kram nadja

    SvaraRadera
  4. Although from different places, but this perception is consistent, which is relatively rare point!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag är lite nyfiken på varför ni vill göra två "minirum" av ena sovrummet? Behöver ni fler än 3 sovrum? Ser jättebra ut med allrummet uppe.

    SvaraRadera

Annonser: