söndag 9 augusti 2009

Badkaret är beställt!

När man som bäst trodde att hösten kommit så kom sommaren tillbaka! Vädret är så underbart och vi jobbar på med bron på framsidan så idag blir det inget långt blogginlägg men jag kan i alla fall visa er det badkar vi beställt. Vi ville inte ha något rymdskepp utan ett tidlöst fristående badkar och det vi bestämde oss för heter Sand och kommer från Noro. Badrummet ska inte påbörjas än på ett par månader men passade vi på nu när vi fick det till Noliapris (Nolia = stor mässa här i Norrland)! Det är gjort i gjutmarmor och är en decimeter djupare än ett vanligt badkar. Fy vad jag längtar tills man kan krypa ner där en mörk vinterkväll! Men det är som sagt en lång väg dit, bäst att återgå till arbetet =)

Tack alla ni som lämnat kommentarer, jag lovar att kika in hos er snart! 

It's too nice weather to sit in front of the computer today but I can show you the bath tub we've bought! I love the shape of it and I can't wait to take a long hot bath in it a cold winter evening!

18 kommentarer:

  1. Du/Ni har sådan underbar smak och så många idéer, så jag undrar var ni får allt ifrån? Tänk på att ta vara på varandra och bara "vara" ibland. Rom byggdes inte på en dag. Är imponerad av Eran kreativitet. Må bäst!
    Kramizar Carina

    SvaraRadera
  2. Så snyggt badkar!!! Helt klart en 10 poängare!!!!! Ska bli så roligt att se hur det kommer att se ut såsmåningom Anna

    SvaraRadera
  3. Snyggt badkar, liksom allt annat hemma hos er! Köket är ju bara supert! Ugnen/spisen är ju "to die for...". Jag trodde det var gas men ser inga "plattor", är det induktionshäll?

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Jag vill faktiskt ha samma badkar :)

    Kram/Nicky

    SvaraRadera
  5. Det ser lyxigt ut och något att längta till i den kyligaste vintern :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det badkaret skulle jag gärna ha

    SvaraRadera
  7. ojoj vad snyggt badkar! Härlig inspiration!
    Kram

    SvaraRadera
  8. det är jättefint det badkaret!
    vill också ha nån gång!

    SvaraRadera
  9. Häftigt badkar:) Vilket jobb ni gör.Det är roligt med före och efter bilder.

    SvaraRadera
  10. Tack för titten inne hos mig. Ni måste verkligen ta er till Nya Zeeland någon gång, det är ett helt fantastiskt land! Varma hälsningar från mig!

    SvaraRadera
  11. Hej du, badkaret är supersnyggt. När vi var på ett hotell i Peking hade de ett likadant och det blev en lyxig badupplevelse. Jag gillar att det var fristående och står solitärt en bit ut på golvet.

    Ha det bra

    /Marit

    SvaraRadera
  12. Vad underbart det kommer att bli att ta ett bad i ett sådant härligt kar.
    Trevligt att du tittade in till mig.

    Några tips till en nybörjare med symaskin har jag väl inte direkt. Börja med något lätt såsom exv muddbyxor och var nogrann redan vid tillklippningen så går allt mycket lättare. Ibland får man ta till sprätten, det får även den mest erfarne göra. Det finns en hel del mönsterböcker att hitta på biblioteket.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  13. HAr vart och tittat på något liknadne. De är supertjusiga.

    SvaraRadera
  14. Hei! Jeg har nettopp oppdaget din nydelige blogg, og jeg ble fanget! Jeg tror faktisk jeg har sett igjennom HELE bloggen din fra start til slutt i dag! Dere ser ut til å være ufattelig flinke,er dere begge virkelig bare "amatører"? Dvs ingen utdannelse innen snekker,interiør e.l.?

    Huset ser i hvert fall ut til å bli ufattelig lekkert,og jeg er mektig imponert. Jeg kommer til å følge din blogg :)

    Ps, oppdaget din blogg via en norsk blogger som skrev om dere.

    Vennlig hilsen,
    Hilde

    SvaraRadera
  15. syns det att du har gröna blogg-gäster (avundets färg)?

    agneta från österlen o;)

    SvaraRadera
  16. Anna Bredin12 augusti, 2009

    Vad ni är duktiga. Brukar åka förbi och kolla på huset när jag är hem ibland. Det är så fint. Hoppas allt är bra med er.

    SvaraRadera
  17. Ja, den var riktigt smarrig! Visst har du börjat jobba nu?

    SvaraRadera
  18. Wow, vilket badkar. Härligt med ett så stort badrum så att detta stora tunga badkar får utrymme. Fint!!

    SvaraRadera

Annonser: