torsdag 3 september 2009

Sugen på att bygga fler hus!

Hur nöjd jag än är med stilen på vårt hus och hur det börjar arta sig så kan jag inte låta bli att drömma om vad vi skulle kunna göra om vi hade möjligheten att tänka helt fritt när det gäller tex fönster och planlösning om vi slapp tänka på bärighet och andra byggnadstekniska tråkigheter. Då skulle jag vilja ha stora helglasade skjutdörrar för att trolla bort gränsen mellan inne och ute som man har gjort på detta ljuvliga hus från Architectural Digest. Någon sommarstuga kommer det aldrig att bli tal om för oss då vi trivs alldeles för bra hemma under sommarmånaderna men en fjällstuga skulle inte alls vara tokigt. Den skulle gärna få ligga riktigt enskilt på någon fantastiskt naturskön plats. Men man brukar ju säga att tredje huset blir bäst så vi får väl ta och bygga nåt litet hus på vår extratomt först (ca 1900 kvadrat av vår tomt ligger på andra sidan vägen och passar därför perfekt att stycka av) och hur konstigt det än kan låta så är vi faktiskt inte helt osugna att bygga fler hus =)

Next time we'll build a house I would like it to have windows like these! Maybe you'll se these on our future mountain cabin!?

11 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni inte har blivit avskäckta av allt jobb ni lagt ner på ert nuvarande hus, utan kan tänka er nya projekt. Ni får så himla fint!

    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Åh jag kan bara tänka mig hur en fjällstuga skulle kunna bli i era händer! Hoppas att du fortsätter blogga lääänge så att vi får chansen att följa med!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  3. Fick tipset av min syster att kika in på er blogg... och herregud det var precis vad jag och sambon behövde. Vi har i helgen precis flyttat till vårt första hus. Ett hyreshus/flerfamiljshus som vi ska slita ut heltäckningsmattor, hitta nya planlösningar och renovera. Vi kan se potentialen, men det är långt tills vi kommer att se resultat. På er blogg kan vi få inspiration och mod när det tryter. Tack! /Josefine

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har kikat in på din blogg några gånger och tycker den är så fin! Ert hur ser helt otroligt vackert ut. Gillar speciellt bilderna från matplatsen.

    Vi håller på och bygger färdigt vårt hus och jag har absolut ingen lust att börja på med ett nytt! Men samtidigt tänker man ju att man skulle kunna bygga flera saker på ett annat sätt osv. kanske om 15 år! :)

    Kram! Nina

    SvaraRadera
  5. Hej !
    Det är nog så att det alltid finns nya idéer att prova och nya vackra sätt att göra det på.

    Ha det underbart i helgen !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  6. Åh så roligt, jag förstår hur ni känner. Jag är hus-knarkare, eller sk hemnet-knarkare med :) haha. Vad roligt att du skrev hos mig, jag älskar din blogg nämligen o visar ivrigt min man när ni gjort något som jag vet intresserar honom , varm kram Lina

    SvaraRadera
  7. SV; JA, EN BAKSTEN LÄT JU INTE HELT FEL! =)

    SvaraRadera
  8. Halloj! Ja, vi har precis varit ute och provgått i luvorna - i stormen :) De smiter tätt åt de små öronen och tjocka kinderna. Banden är beställda från ett företag som heter namnband. Googla på det så hittar du rätt! Det är kul att sy på dem för vips blir allt så mycket proffsigare ;-)

    Trevlig helg i regnet.

    Anna

    SvaraRadera
  9. Åh vilken härlig inställning du har!
    Har kikat igenom en hel del av dina inlägg och kan inte annat än fascineras av er energi, vilket fantastiskt arbete ni lagt ned på ert hus. Det är ju helt otroligt vilken förvandling huset genomgått. Kan tänka mig att många skulle backa och kanske välja ett annat hus för att slippa allt arbete men jag tycker ni gör helt rätt, ert hus verkar ligga så himla vackert till och läget kan man ju aldrig ändra men bevisligen huset. Så heja, heja och hurra för er!
    Vi håller också på att renovera en gammal herrgård och försöker återställa den ursprungliga planlösningen eftersom den har så fina rumssammanhang men på övervåningen har vi tagit ut svängarna lite och blåst ut halva kåken och det är hur kul och inspirerande som helst :-)

    SvaraRadera
  10. Härligt hus! Många fönster att tvätta, blir det :-) När jag ändå är här, vill jag också passa på att tipsa om min nya tävling på http://designskolan.blogspot.com/
    Du kan vinna en plats på en inredningskurs, värd 12500 kronor! Tävlingen pågår tom 4 oktober. Välkomna att delta, och tipsa gärna andra.

    SvaraRadera
  11. Men oj, oj, oj!!! Vilket vackert hus å vilken rolig blogg jag trillade in på!!! Ljuvligt!!

    Kram från en bloggare till en annan :-)

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera

Annonser: