onsdag 4 november 2009

There are mountains...


Tack återigen för era tankar kring badrummet! Vi, precis som ni, gillar den sista lösningen jättemycket och har bestämt oss för att köra på den. Ibland är det bra att låta besluten få ta sin tid och växa fram även om det kan kännas oerhört frustrerande emellanåt. Men nu är beslutet fattat och vi kan äntligen börja dra in avlopp, el och annat som ska vara "bakom kulisserna". Men vi har en lång resa kvar innan vi är klara för så här ser rummet ut just nu =) Bild 1: fönstren mot vattnet, Bild 2: här ska handfaten och toaletten stå, Bild 3: här blir det walk-in-shower, Bild 4: här ska badkaret stå och slutligen Bild 5: vår blivande walk-in-closet som just nu är fylld med ett berg av spån som J skottat ut från golvet i badrummet. Den skottningen roade sig J med en kväll när jag höll på att natta en svårsövd liten T och när jag tillslut kom ut ur sovrummet var hela nedervåningen täckt av ett tjockt lager finkornigt sågspånsdamm..... Vid sådana tillfällen kan man välja att skratta eller gråta och denna gång lyckades jag vända det till något positivt och såg det istället som en perfekt spark i baken att storstäda!

14 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni är =)Det är inte bara enkelt att bo i ett byggprojekt. Vet av egen erfaring (mitt förra hus).. Men med gott humör går det mesta. Ibland får man vara glad att det händer något helt enkelt, även om det drar med sig en del annat på köpet =)

    SvaraRadera
  2. Men gud! Det ser ut som att du varit och fotat hemma hos oss! Vårt badrum har just nu också väggar av timmerstomme och åsar att trippa runt på =)
    Ja... det är bara att bita ihop, det är ju skönt att det händer saker iaf. Det går ju relativt fort ändå, iaf i efterhand när man tänker tillbaka och då är det himlans roligt att kolla på gamla bilder.

    SvaraRadera
  3. Heja, heja er!

    Ni är värda guldplatsen i Vi i villa tävlingen.

    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag håller tummar och tår för er och det fantastiska arbete ni gör. Så härligt att läsa om era arbeten och att ni ändå är så kloka och pausar från allt ibland. Ta hand om varandra!

    Kram L

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag håller tummar och tår för er och det fantastiska arbete ni gör. Så härligt att läsa om era arbeten och att ni ändå är så kloka och pausar från allt ibland. Ta hand om varandra!

    Kram L

    SvaraRadera
  6. ÅH, JAG LÄNGTAR INTE (ELLER JO!) TILLS VI SKALL TA TAG I VÅR ÖVERVÅNING. VILKET SLIT INNAN MAN ÄR KLAR!

    SvaraRadera
  7. Vad kul att få börja med badrum. Vi har ett rum som står tomt här hemma och väntar på att bli badrum.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Oj oj, vad jag känner igen mig i ert arbete. Ni är tappra!

    SvaraRadera
  9. SV; SAMMA HÄR. JUST NU KÖR DET LASTBILAR I SKYTTELTRAFIK OCH LÄMNAR FYLLNADSMASSOR TILL VÅR GÅRD. SOM INTE ALLS ÄR BILLIGT. HÄRLIGT ATT LÄGGA SINA PENGAR PÅ...JORD.

    SvaraRadera
  10. Kul att se jobbet bakom kulissserna också, det får bara det ni gör att bli ännu mer imponerande!
    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  11. Hej,
    Försök att få in så mycket förvaring som möjligt i badrummet, känns som att puffen inte är tillräkligt med förvaring. Svårt att se på era bilder men är det inte möjligt att flytta de två 90 väggarna lite närmre fönstret och ändå få plats med badkaret som ni har tänkt det? För då skulle ni kunna ha grunda skåp på de två väggarna som vätter in mot toalett och handfat. Man har alltid mer saker i badrummet än vad man tror och framförallt ju större familjen blir...shampoo, tvål, tandborstar, parfym, smink, hårspray, borstar, hårband, klämmor, badleksaker (för små barn) handdukar har jag aldrig någonsin lyckats få plats med i mitt badrum men om jag hade kunnat få det hade det varit toppen.
    Fick faktiskt ett tips av en kompis som byggde nytt hus att ha uttag inne i ett skåp...då kunde hårfönen, rakapparaten och elektiska tandborsten stå på laddning utan att man behövde ha den framme, eller så kunde den alltid vara inkopplad. Har sett samma lösning i köket för diverse köksmaskiner och det var jättesmart...tycker jag.
    //Pernilla

    SvaraRadera
  12. Tjoho, jag kan verkligen se det framför mig...arbetet ni har alltså *hua* men med tanke på vad ni åstadkommit hittills så lär man väl vilja flytta in där sen :-D Kommer bli så fint!

    SvaraRadera
  13. *flämt* Kan man få låna en papperspåse att andas i när du lägger ut såna där bilder? Jag minns så väl varenda gång vi öppnat vårt Kinderägg (minst tre överraskningar så fort man öppnar nånstans) och det varit nödvändigt att gå ner till _botten_ sådär. Det är ljuvligt sen. När det är klart. :)

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Ville bara lämna ett litet tips angående sågspån.
    Anlita en firma som kommer hem till er och "suger" ut spånet, så slipper ni vara upp i det och andas in det.
    Om det nu inte är så att ni ska spara spånet och återanvända det.

    Bara ett litet tips!

    Annica

    SvaraRadera

Annonser: