måndag 20 september 2010

Virkad lampa!


Ni kanske börjar undra om jag gett upp bloggandet? Och nej så är inte fallet jag har bara saknat inspirationen men nu börjar det klia i fingrarna igen! Badrummet har varit en stor energitjuv, där det har jävlats för oss ordentligt men nu har vi tagit oss igenom det värsta och kan riktigt känna känslan av skumbad, doftljus och avslappning!

Häromdagen fick jag ett ryck och gjorde en lampa till lilla T av virkade smådukar som jag färgade ceriserosa (den ser röd ut på bilderna). Sedan kletade jag fast dem på en badboll med tapetklister och lät torka i ett par dygn. Sen var det bara att tömma bollen på luft och fästa fast en lampa med lite ståltråd och sen var det klart! Den ger ett härligt ljusspel när det är mörkt men det var tyvärr svårt att fånga på bild. Många andra bloggare har gjort egna 'Random light' lampor med samma teknik, se tex här, här och här.

12 kommentarer:

  1. Ja jag har verkligen saknat ditt skrivande. Häftig lampa, kanske vore det häftigt med en jättestor virkad lampa i vårt sovrum. Måste bara få tag i en stor boll. Pilatesbollen är ju ett alternativ, men jag vill inte punktera den. Det löser sig nog.
    Åter igen härligt atthöra från dig igen. Gå gärna in på min blogg och se vår renovering av kök och hall./ vickantickan-mittilivet@blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Vickan: Du behöver inte punktera den töm bara ut luften och tråckla ut den ur hålet upptill på lampan.

    SvaraRadera
  3. Kul att du är tillbaka.
    Har sett på FB ert strul med badrummet.

    Lampan var ett kul tips!

    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. Kul idé med lampan! Har också saknat ditt skrivande och är super nyfiken på badrummet. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du är på bloggandet igen :)

    SvaraRadera
  6. Den ser onekligen mycket läcker ut och jag kan tänka mig att den blir väldigt effektfull på kvällen! Kul tips.
    Ps. Jag är nu dina nya follower Ds.

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Kul att se dig i farten igen...Ja visst är det så, lusten för bloggandet går upp och ned. Jag har själv tagit en långpaus en tid men är dock åter på banan igen ;)

    Kul lampa!! Gissar att det blir mysigt sken av den!

    Ses,

    Anna

    SvaraRadera
  8. Men så fin den blev! Kram A

    SvaraRadera
  9. vilken underbar idé!!! jag som har massa gamla virkade dukar som jag aldrig använder. det var ju en supersmart idé! tack för den!

    SvaraRadera
  10. Jag brukar känna likadant ibland. Ingen inspiration och då är det bättre att låta bli :) ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Wow!!! That looks fun to make!


    How's the house coming
    along? I love the garden!

    SvaraRadera

Annonser: