onsdag 30 mars 2011

Stoppa tiden!


Vid den här tiden för exakt tre veckor sedan hade värkarna satt igång och jag satt förväntansfull på en pilatesboll inne på förlossningen och väntade på att vattnet skulle gå. Ett par timmar senare fick vi återigen uppleva det magiska i att få se och hålla vårt barn för första gången. Min tidsuppfattning har sedan dess helt satts ur spel för på samma gång som det känns overkligt att det redan har hunnit gå tre veckor så kan jag inte riktigt minnas hur livet var innan lille W kom, han känns ju så självklar!

Växer gör han så det knakar och har fyllt ut skinnet på de skrynkliga små fingrarna och de allra minsta plaggen har redan börjat bli för små. Hjälp, jag vill bara stoppa tiden! Men som tur är finns det många sätt att i alla fall spara små fragment av tiden, foton och film är ju kanske det mest uppenbara och det fotas flitigt här hemma kan jag lova, datorn är full av näst intill identiska bilder men jag har svårt att göra mig av med en enda. Skriver dagbok gör jag också och sen har vi den klassiska mitt första år boken, hand- och fotavtryck i olika former ska göras och när han har vuxit ur de första jeansen kommer jag definitivt att rama in dem. Har ni några andra roliga tips på hur man kan stoppa tiden?

5 kommentarer:

  1. Jag känner precis samma sak. Våran lillkille blev tre veckor i lördags och har redan blivit en riktig tjockis. Tiden går alldeles för fort! Tänk så mycket kärlek man kan känna för en liten människa:) Det gäller nog bara att njuuuuuta allt man kan och försöka tänka på att alla åldrar har sin tjusning...och sen har man ju bilder, filmer och minnen kvar. / Jenny

    SvaraRadera
  2. Hur man än gör för att hålla tiden så går tiden....sitter här nu med vuxna barn och börjar om med den goaste efterrätten man kan tänka sig.
    Snart kommer nr två och mormor är längtig redan:)

    Låter så mysigt med de små och en massa gosiga minnen kommer.

    Skön vår på er:)

    SvaraRadera
  3. Åh jag önskar att jag kunde skynda på tiden lite för jösses så segt det är nu när det gått åtta dagar över tiden och bebis inte verkar ha några planer på att komma ut... Så tyvärr har jag inga tips alls ;)

    Dock har jag en fråga... Jag vet att du skrev i nåt inlägg att du satt upp hissgardiner utan att behöva skruva fast stängerna i fönstren. Har du en susning om vart man kan hitta sådana på nätet? Det enda jag hittar är nämligen duschstänger med den funktionen och det vill jag inte gärna ha i fönstret... Linda

    SvaraRadera
  4. Stoppa tiden kan bli svårt. Något jag gjort för mina barn är att ge dem en varsin gästbok. Varje födelsedag har jag tagit ett foto och klistrat in i boken. Varje födelsedag har boken kommit fram så att gästerna har fått skriva eller kanske ritat ngt. Dessa böcker är urroliga att ta fram och kika i. Härliga minnen samtidigt som man ser en bild växa från år till år.

    SvaraRadera
  5. Lev i nuet! Varje tid är underbar och härlig, jag har känt för varje barn att "Nu är det så härligt! tänk om tiden kunde stanna!" och det bästa är att det känns så hela tiden. Tänk bara vad många härliga stunder ni kommer att uppleva framöver, hela livet är kvar!

    SvaraRadera

Annonser: