torsdag 7 april 2011

Tulpaner, tulpaner!




Dessa underbart inspirerande bilder har duktiga Annika Christensen fotat i Ageeth och Geerts trädgård utanför Landskrona. Det här är helt i min smak, jag älskar den mörklila tulpanen 'Queen of Night' tillsammans med limegröna olvonblommor. Funkia, buxbom och rödbladig japansk lönn gifter sig fint med de ståtliga rosa och vita tulpanerna och slutligen vita jordvivor med funkia. Tyvärr funkar ju varken japansk lönn, jordviva eller buxbom här uppe men tulpaner och funkia kommer det att finnas desto mer av i vår trädgård, det riktigt kliar i fingrarna att sätta igång!

Har du inte upptäckt Annikas blogg Naturliga Ting så rekommenderar jag verkligen ett besök! Nu ska jag sätta mig tillrätta i fåtöljen en stund och bläddra i mina nya trädgårdsböcker som kom i postlådan igår.

5 kommentarer:

  1. Så fint! Och Landskrona är ju supernära mig! :)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Tror att skulle jag sätta ner tulpaner skulle rådjuren äta upp den i ett nafs!

    / Kia

    SvaraRadera
  3. Så vackert, så vackert. Nu längtar man efter blommor och grönska.

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina orden.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Hej där! Tack för att du vill vara med i min utlottning, jag önksar dig lycka till:-)

    Så fin blogg du har, jag tror att jag varit här o hälsat på tidigare också. Avundas dig din stora trädgård, och så vackert den verkar ligga också. Grattis till det! Ser också att du hittat min vän Annikas blogg, härligt!
    Kramkram H.

    SvaraRadera

Annonser: