torsdag 29 september 2011

Lampor av återvunnet tidningspapper!


Bilder lånade med tillstånd av Enrique Romero de la Llana

Det slår aldrig fel, så här på hösten blir jag alltid sugen på att gå en kurs, lära mig något nytt. Italienska lockar, att fräscha upp skolfranskan likaså men allra mest sugen blir jag på något konstnärligt. Madridbaserade Enrique Romero de la Llanas underbara lampor av återvunnet tidningspapper får mig galet sugen på att skapa med händerna. 


Blir du lika sugen som jag så har Enrique lagt upp en mycket pedagogisk steg-för-steg förklaring här eller ta en titt på denna underbara video.



6 kommentarer:

  1. Oj vilken inspirationsbomb som föll ner i mitt huvud när jag läste om dessa lampor. Fantastiska!!! Måste bara prova detta. Vet du förresten vad de menar med "white glue"? Är det vanligt trälim tror du?

    SvaraRadera
  2. Tycker det verkar farligt med tidningspapper. Med brandrisken alltså.
    Ang fotöljen så skulle jag välja budget!

    KRam Kia

    SvaraRadera
  3. Kia; Med en LED lampa är nog risken minimal.

    SvaraRadera
  4. Hej! Efter att ha tittat in här ganska ofta under senaste året så är jag nu fast. Så inspirerande och fint att jag skrev ett inlägg om din fina sida på min lilla blogg som fortf är under construction. Ville bara säga det =) Fortsätt såhär och ha en jättebra helg!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag cyklade förbi den här affären idag, http://specialkoebmanden.dk/en/
    och tänkte på dig och din blogg! De ska tydligen öppna filial på Tivoli snart.

    Tack för en mysig och inspirerande blogg!


    /En av dina danska läsare

    SvaraRadera
  6. Åh! En sådan lampa måste jag göra!!! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera

Annonser: