söndag 9 oktober 2011

Book art

Foto: Collage-O-Rama

Gamla böcker är ju oerhört vackra i sig, att bara lägga en trave i fönsterkarmen skänker genast rummet karaktär och värme men det går att göra så mycket mer med gamla böcker. Collage-O-Rama gör dessa tavlor tryckta på gamla boksidor vilket skulle vara ett fullt möjligt DIY projekt om man bara har en skrivare. Så fort jag hittar en lämplig gammal bok i rätt storlek ska jag definitivt testa. 


Foto: Su Blackwell

Ett annat, något mer avancerat sätt att skapa konst av gamla böcker är att klippa eller skära ut figurer ur sidorna och vika upp likt ett pop-up kort. Brittiska Su Blackwell är den okrönta drottningen och skapar magiska kreationer. 


Ett alternativ till pepparkakshuset kanske?


Annars kan man alltid göra som Mike Stilkey och använda böckerna som målarduk.


Foto: Mike Stilkey

Galet många böcker behövs...


Foto: Mike Stilkey

Men har man inte så många böcker eller så stor yta så räcker en trave gott för att skapa ett personligt konstverk. Jag vet inte vad ni säger men detta tilltalar min kreativa ådra något alldeles kollosalt!

3 kommentarer:

  1. Men vad coolt!

    Ha en fin måndag

    SvaraRadera
  2. Jisses så mycket härlig måndagsinspiration....bara att sätta igång och skapa då! ;)

    Gillar särskilt boktrycken ;)Tumme upp!

    Fin måndag till dig!
    Emelie

    SvaraRadera
  3. Vilka fina överst. Jag letar personliga tavlor till min dotters rum och den med hästen högst upp från Etsy var jättefin.

    SvaraRadera

Annonser: