onsdag 12 oktober 2011

En gammal väska kommer lastad...


Min goa mamma ringde mig en dag från en loppis hon var på, hon hade hittat en stor gammal resväska och undrade om jag var intresserad? Och OM jag var!!! Gamla föremål kittlar alltid fantasin så härligt & väcker så många frågor. Vad har den här väskan varit med om? Och Bror Jonsson vem var du? 


Redan när jag själv var liten började jag spara utklädningskläder i en låda till mina framtida barn och nu har den lådan äntligen fått komma upp ur gömmorna. Jag hann knappt bära upp kartongen från källaren innan lilla T hade dykt ner i den. (Och ja det ligger leksaker, stövlar och grejer på golvet, vi är människor vi också och absolut inga pedanter, det finns så mycket viktigare saker här i livet.)



Det hade kanske räckt så, med en pappkartong menar jag men att klä ut sig är något magiskt och då ska det förvaras så också tycker jag så nu har väskan fått flytta in på lilla Ts rum och fungerar som  utklädningsförråd. Hattar, väskor, smycken, peruker, klänningar, skor och diverse annat har redan funnit sin plats i väskan och den är mer än populär kan jag lova.


Släng för guds skull inte era gamla pass, glasögon, plånböcker, körkort, pengar m.m. det är underbara detaljer att i maskeradförrådet. 

Nej nu ska jag ta lille W i vagnen och hämta hem min stora skatt från förskolan.

12 kommentarer:

  1. Ja, säg de barn som inte tycker om att klä ut sig. Jag älskade då det och min dotter lika så! Kul att du har sparat till dina barn, de flesta är så snabba på att kasta allt! Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilket härligt inlägg...utklädnings läder är det bästa...ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var en idé.
    En bra sådan.
    Jag hade nästan låst fast mig i en liten maskeradgarderobsidé...

    SvaraRadera
  4. Oj! Vilka fina bilder du tagit och vad roligt det är när gamla grejer kommer till användning. Hoppas barnen har det kul i utklädningslådan.

    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Härliga maskeradtips och fina foton!=)

    Ha en fin kväll,
    Jenny

    SvaraRadera
  6. A har 2 lådor i sitt rum med utklädningskläder. Fast det är mest prinsseskläder m.m. Det brukar användas flitigt och en del behöver lagas men det spelar ingen roll. : )

    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Du har rätt, jag måste börja spara på en del "fulgrejer"!

    När jag var liten hade mamma hela kökssoffan fylld med lackstövlar, handväskor och paljettdräkter. Så lyfte hon på locket när hon ville ha en dag inne med städ, bak eller pappersgöra och snälla barn :)

    SvaraRadera
  8. Först, vilka härliga bilder, har du använt något program och något speciellt filter för att få dem sådär underbart "gammaldagsa"? Eller det kanske rentav är kamerainställningarna?

    För den andra, verkligen en bra idé att spara på lite, annars är man snabb på att göra sig av med det som inte används eller är modernt längre. På gott och ont!

    SvaraRadera
  9. Tänk vad underligt...
    Min mormor och morfar bodde på Mårdstigen 10. Undrar om de visste vem Bror Jonsson i Bergshamra var.

    SvaraRadera
  10. Vilka härligt inspirerande bilder! Underbart! Spännande det låter att ni förvandlar ett hyreshus.

    SvaraRadera
  11. Så underbart att ha en egen väska med utklädningskläder i.

    Du har så rätt, dumt så dumt att slänga vissa saker. Saker som verkligen kan komma till användning och göra allt så mycket roligare i barnens värld.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  12. Nej men, jag har jobbat som brevbärare och mårdstigen var ett av mina områden. Fina gamla 50-tals hus med härliga teak-glasdörrar som portar om jag inte minns fel.

    SvaraRadera

Annonser: