tisdag 25 oktober 2011

Reportage i lokaltidningen


Jag har precis haft VF som är en utav våra lokaltidningar här på besök. Vi har pratat höstpyssel och jag kan återigen bara konstatera att jag känner mig betydligt bekvämare bakom kameran än framför... Att se naturlig ut borde ju vara det naturligaste i världen, varför är det så galet svårt??? Nåväl, reportaget publiceras den 4:e så därför ger jag bara er en liten sneakpeak nu och väntar med att visa resten utav mina pysselbilder tills dess. Men om ni inte redan har gjort det så tycker jag att ni ska ta er tid att gå ut i skogen och plocka in lite mossa, tänk bara på att inte plocka mer än en liten bit från samma ställe så att naturen får en chans att återhämta sig. Mossan håller sig jättefin hela vintern om du bara sprayar den med vattenflaskan då och då! Jag undrar just hur länge till vi har bar backe, i lördags snöade det och i morse visade termometern -5 grader. Men jag välkomnar snön, bring it on!!!

9 kommentarer:

  1. Men vad roligt! Ser fram emot att få läsa den artikeln. Och jag håller med till hundra procent. Det är svårt att vara naturlig på beställning så där. Men det blir säkert jättebra bilder. Hur det än är så är vi våra starkaste kritiker själva...alla andra är ju de vi ska lyssna på i sådana här fall.

    SvaraRadera
  2. Har ni haft snö?! Ouff, då kommer den snart!!
    Vad kul med reportaget, det ska bli roligt att läsa!!! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Va´? Har ni fått snö? Men du bor kanske uppåt i landet, där vet jag ju att det har kommit redan.

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Men så roligt med en artikel. På landte har vi så mycket fin mossa i skogen. Nu har du gett mig en idé. Tack!

    SvaraRadera
  5. Den där platsen framför kameran är verkligen inte bekväm. Usch så självmedveten man blir...

    Fin mosskruka i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  6. Oo jag har tänkt länge på att gå ut och hämta in lite fin mossa, men har väntat för att jag vill att den ska hålla så länge som möjligt. Men en sprayflaska har jag ju! Så nu ska jag ut :D

    SvaraRadera
  7. Kul med VF! Det ska hållas utkick efter den när Värmland får en liten visit under november.

    SvaraRadera
  8. Kom gärna hem till mej och hämta hur mycket mossa ni vill ur "gräsmattan" (nåja grönt är det ju iallafall....). Tror tyvärr inte det är mossa av den snygga sorten dock. Kul med reportage, ska se om jag kan få tag i den tidningen, kanske finns på bibblan här i fjollträsk iallafall.

    SvaraRadera
  9. Nej nej, inte än!

    Jag har två veckor staketbygge kvar först! Sen ska jag bara föda barn och sen kan den få komma. Då ska jag sitta här med raggsockor och njuta av flingorna där utanför :)

    SvaraRadera

Annonser: