tisdag 24 januari 2012

Ändrade planer



Den planerade bygghelgen blev det inte mycket av. Materialbrist satte käppar i hjulen, så typiskt när man är peppad och har ångan uppe... Men, men det frigjorde tid att skotta tak och åka skidor i stället.

Foto: Jorma Marstio Styling: Jenni Juurinen

Inspirationsbanken till Ws blivande rum hann också fyllas på. Skärpet runt tidningshögen är ingen ny idé men väl värd att påminnas om och trähyllorna sätter igång tankarna. 

Uppdatering och svar på mailfråga: Jenni hälsar att tapeten kommer Fiona Walldesign och kollektionen heter Happy Nature.


 Ferm Livings uppdaterade version av tittskåpet likaså. Finfin färgkombo.

Foto Nina Broberg/IKEA Livet Hemma

Den redan mycket ombloggade bilden från IKEA med Näsumkorgarna gillas. Skarpt. 

6 kommentarer:

  1. Taa-daaa! Kolla här då, kommentar varsegod :) Var bara tvungen att testa om det funkade och så gjorde det det, så här långt har jag aldrig kommit tidigare så jag är bombis på att det funkar trots att skriver fortfarande :)

    Alltså. Ert hus. Er veranda. Jag dör så sagolikt fint. Jag har ju en sådan där överdriven board på Pinterest full med drömverandor - precis sådana som er. Min man blir helt stressad i blicken så fort den där mappen kommer på tal. Det ska ju vara utsikt också (och där är vi jättefel). Svårfixat liksom.

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint huset är i snö!
    Gillar den där tapeten med träd, den skulle jag vilja ha nånstans.

    Hälsningar från Madrid

    SvaraRadera
  3. Nej, det är inte alltid det blir som man tänkt sig. Men det är ju inte alla gånger det blir fel heller. ;) Det kan bli så mycket bättre än det planerade, eller hur?! Som att fylla på inspiration och bara få ha lite kul och en hel massa tid som man inte trodde att man hade...
    SÅ fina bilder på ert hus i vinterskrud!

    kram fina

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte skriva här från telefonen bara från datan mendas på en annan blogg kan jag bara skriva kommentarer från telefonen. Så knäppt det här!

    Ibland blir det inte som man tänkt sig men nu fick ni en dag i snön istället. Kan vara skönt det med!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Läckert! Har inte sett någon av bilderna tidigare, så för mig var det bara ren inspiration:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Hänger med i hyllningskören över hur vackert ert hus är!
    Lådor på väggen är verkligen snyggt, i programmet FixaRummet på barnkanalen gjorde de i förra veckan (tror jag) en sådan lösning ovanför ett skrivbord som blev helt galet fin! Jag håller på och fnular på var i huset det skulle passa att göra en egen. Helst skulle jag nog ha en av lite olika slitna gamla lådor... /Carina

    SvaraRadera

Annonser: