onsdag 18 januari 2012

Thank you Finland for Jenni Juurinen

Foto Jorma Marstio & styling Jenni Juurinen

Första halvan utav januari har det inte hänt speciellt mycket här hemma. Vi har tagit lite välförtjänt ledighet från renoverandet och spenderat våra lediga dagar i fjällstugan, skidbacken, på hästryggen och på badhuset. Mycket skönt! Men nu börjar batterierna kännas fulladdade och det har börjat klia i fingrarna igen. Häromdagen började J lägga in golvvärme i lille Ws blivande rum så nu börjar det bli dags att försöka strukturera upp alla tankar och inspirationsbilder jag har samlat på mig till en verklig plan för både vardagsrum och barnrum. En mycket angenäm uppgift! 

Tack vare fina bloggen Konfetti hittade jag finska stylisten Jenni Juurinen. Jenni använder övervägande finska produkter i sin styling som t ex byggklossar från Eero Aarnio och kuddar från Marimekko, Sisustus och Loftis. Huset har Jenni byggt själv och den underbara väggstickern kommer från butiken Pino i Helsingfors men liknande finns på Etsy men jag tänker mig försöka på en egen till lille Ws rum, borde inte vara allt för svårt eller hur? 

3 kommentarer:

  1. Åh så spännande, både med vardagsrum och barnrum. Jag inspireras gärna! Och skönt att ni pausar och laddar batterierna emellanåt - det behövs ju.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Helt underbart! Både bilden, huset, väggstickersen, att ni tar det lugnt ibland och att vi har spännande saker att vänta oss här på bloggen! Heja er!
    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  3. Skönt med en paus och ladda upp batterierna. Min tekanna fungerar hur bra som helst men Kristina (ingen vanlig dag) skrev också till mig att hennes droppade och skvätte. Kanske är det några som är feldesignade? Är den du köpte svart? Maila och hör med Höganäs för jag har själv haft en dålig tekanna från Åhléns tidigare och den blev bara stående i ett skåp. Betalar man så mycket som dessa kostar tycker jag kan förvänta sig att de ska fungera.

    Ha det fint!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Annonser: