fredag 8 juni 2012

Inspiration till studentfesten!


Styling: Frida Ramstedt Foto: Bodil Bergqvist för IKEA Livet Hemma


Klockan närmar sig midnatt och jag har precis lämnat ifrån mig materialet till nästa nummer utav Umeåguiden. Eftersom sambon är ledig på fredagar hade jag sett framför mig en stund i lugn och ro att skriva klart artikeln men när han på impuls åkte upp till Hemavan för att förbereda inför stugbygget och jag lämnades ensam hemma med två små barn och en deadline sattes nerverna på prov. Lilla T måste ha känt av vibbarna och har testat gränser så det räcker och blir över och stackars lille W har nya tänder på G och ville absolut inte sova eller vara längre ifrån mamma än 2 cm.... Men det gick till slut!

Temat för nästa nummer är det dukade bordet och en stor inspirationskälla när det kommer till dukningstips är Frida Ramstedt som bland annat står bakom den här toksnygga studentdukningen. Älskar olivflugorna och kan känna vilken skön känsla det skulle vara att riva sönder matteboken och använda bladen som bordsduk. Snyggt också att plocka upp studentmössans svartvita färger istället för de traditionellt blågula studentfärgerna.


Styling: Frida Ramstedt Foto: Bodil Bergqvist för IKEA Livet Hemma

Translation: Great inspiration for the graduation party.



1 kommentar:

  1. Oj hjälp så fint! Vi har ingen student än på ett par år men väl en 40års fest och till den skulle ju brieostskjortorna passa utmärkt!

    Jag kan bara gissa hur det känns att sitta och jobba med en deadline under de förutsättningarna, ser fram emot att läsa resultatet!

    Kram
    Nina

    SvaraRadera

Annonser: