måndag 17 september 2012

Glöggmys


Samma visa varje år. Det hinner inte mer än bli mörkt om kvällarna så kommer det. Suget efter glöggmys. Kan inte tänka mig mycket bättre sätt att pigga upp höstrugget än en glöggprovarkväll med nära och kära. Tänk er en skål med kryddiga nötter och annat gott tilltugg, doften av varm glögg, en filt, en sprakande brasa och mys med familj och vänner. Inte vill man vänta med det till den 1:a advent. Inte jag i alla fall. Och att döma av responsen på mitt inlägg på instagram så är jag inte ensam. Blossas årgångsglögg med smak av citrus och ingefära låter som en hit och måste testas om inte annat för den snygga flaskans skull.

Nej nu ska jag faktiskt ta en tidig kväll, krypa ner under täcket och lyssna på bästa Imagine Dragons och lämna denna skitdag åt sitt öde. 

9 kommentarer:

  1. Blossas årgångsglögg är ett måste! Däremot så brukar jag försöka att hålla mig tills advent innan jag provsmakar. Känns lite speciellt att ha det att se fram emot :)

    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Hej!! Jag håller med dig. Desto tidigare man börjar desto fler hinner man med:)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också glöggmys men känner att jag inte riktigt är där än. Sommaren är för nära och här i norr är det ännu något för ljust. Det är ju så det är här, antingen ljust eller mörkt. Undrar just hur jag ska kunna ta bilder till bloggen under de värsta mörkermånaderna. Det får bli blixtbilder eller mörka stativbilder antar jag.

    Håller med om att den där glöggen låter som en hit! Ingefära är en hit i mycket, speciellt i förkylningstider.

    SvaraRadera
  4. Ååh så himla mysigt:) Doften av glögg är nästan oslagbar:) tack för en himla mysig blogg. Ha en fin tisdag. Kraam

    SvaraRadera
  5. Ajdå, skitdag låter trist! Hoppas det är bättre nu! Ville bara tala om att jag satt upp stringhyllan jag vann hos dig i lillskruttans rum nu och det blev så himla fint! Så återigen, tack för den tävlingen och vinsten! Rusade dessutom till Lagerhaus och köpte de fina förvaringshusen du visade i sonens rum! Så superfina och hyfsat pris med, gillas starkt. Ha en fortsatt bättre vecka//Petronella

    SvaraRadera
  6. Glögg redan ?? :)
    Är det en bättre dag idag ?

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  7. Gud vad mysigt! Trodde inte jag skulle längta efter mörka kvällar och höstmys när jag i hong kong har 30 grader och sol, men det gör jag!

    SvaraRadera
  8. Kikar in lite!! Vilket underbart fint hus ni har!!!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  9. December brukar ju springa iväg i en rasande fart så du har helt rätt i att man måste ha glöggmys innan första advent, men jag väntar nog till november i alla fall.. =) Årets glöggsmak lät ju fantastiskt god, ska absolut prova den!

    Kram från Malin

    SvaraRadera

Annonser: