tisdag 2 oktober 2012

Ernst i min postlåda!


Jag gillar Ernst och ser mycket fram emot hans nya tidning Hemma med Ernst. Ett magasin fyllt med inredning, trädgård, matlagning och annat typiskt Ernstigt. Premiärnumret landar i butikerna den 20:e november. Ungefär samtidigt som jag och mina systrar landar här hemma i Umeå igen efter vår Londonresa. Flygbiljetterna är bokade men boendet gör oss gråhåriga. Milt uttryckt. Vi vill bo centralt och fräscht, ha egen toalett och dusch men ändå inget som bränner för stor del av vår shoppingbudget. Omöjligt? Sitter du på något bra tips får du gärna dela med dig!

28 kommentarer:

  1. ja kanske när det gäller London ..*skrattar...antingen svindyrt eller "man får vad man betalar för...Lycka till ändå och gud vad kul!!

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  2. Tycker du ska kolla med Svenska Kyrkan i London.Har en gammal jobbarkompis som bodde genom dem(typ vandrarhem m frukost)och hon var inte "religiös"..så tror inte det är ngt krav.Bra o billigt har jag för mig.

    SvaraRadera
  3. Ja men vad roligt! Ernst berättade lite om tidningen för mig när jag träffade honom på formex (*skrytskrytskryt*) och jag såg redan då fram emot första numret. Det kommer definitivt inhandlas!

    kram /iris

    SvaraRadera
  4. Vi har bokat Londonresa i höst och bokat på easy hotel. Vad som är centralt går ju att diskutera, men de har flera alternativ. Små rum ska det vara men rätt bra priser och du kan uppgradera till det ni behöver. Fått rekommendation av en vän som bott i London. Robert

    SvaraRadera
  5. Många hotell har erbjudande om man stannar ett visst antal dagar (ofta tre eller fler), jag brukar kika på Hotels.com.
    Maken och jag var där i juli och bodde 4 nätter på Sheraton on Park Lane, lite gammalmodigt (heltäckningsmattor typ överallt) men jättefina om än lite omoderna rum och en helt magiskt fin matsal i lite Art Deco stuk (som resten av hotellet). Och oklanderlig service. Vi valde bort frukost (som ofta är straffbart dyrt, om än gott när den är bra) och åt istället ekologisk frukost på Pret a Manger (en kedja) längre ner på Park Lane istället.
    Sen är frågan vad som är centralt.... nu behövde vi bo nära Piccadilly, men varför inte kika i Notting Hill eller nära Covent Garden istället? Eller precis norr om Oxford Street.
    Lycka till!! /Annika

    SvaraRadera
  6. Å, den tidningen får man ju ha ett ex av :) Spännande med London! Kram, Marthina

    SvaraRadera
  7. Väntar också med spänning på tidningen:-)

    Kan inte tipsa dig om exakt hotell för jag har glömt vad det heter men det ligger på den bågformade gatan i Cartwright gardens.
    För oss var det perfekt läge :-)
    Har kollat nu men det ligger flera hotell där så du får väl kolla prisklassen. Vi bodde i ett familje rum med 2 kingsizebeds o en enkelsäng , 3 barn, eget badrum och vattenkokare på rummet, engelsk frukost och mycket trevlig personal.
    Jag mailade dem själv och bokade på det sättet. Ingen förhandsbetalning, mycket smidigt :-)

    SvaraRadera
  8. Glömde länken till kartan:
    https://maps.google.se/maps?q=Cartwright+Gardens,+London,+United+Kingdom&hl=sv&sll=51.526422,-0.127011&sspn=0.000417,0.001199&oq=Cart,+London,+United+Kingdom&t=h&hnear=Cartwright+Gardens,+London,+Storbritannien&z=16

    Kram Helene

    SvaraRadera
  9. Ohoj, Ernst rätt hem liksom!!
    Vilket förlag är den från, tänker om jag kanske kan prenumerera den hit upp?!

    Boende i London, den enda jag vet är att man bör ha många stjärnor...bodde på ett 3 * o det gör jag aldrig om, centralt o fint läge vid Hyde park men SÅÅÅÅ sunkit!
    Lycka till med bokning!

    Klem Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan ju inte bli bättre! Här hittar du prenumerationsinfo; http://www.hemmamedernst.se/

      Jo jag vet ju att det är sunkigt eller dyrt som är normen i London men skulle så gärna vilja hitta någon fräscht, centralt och riktigt prisvärt!

      Radera
  10. Hilton London Metropole vid Hyde Park. Bokas via hotels.com En väninna bodde där och blev mäkta imponerad.

    SvaraRadera
  11. Jag har bott här tidigare då hotellet hette Waverly House Hotel vilket var helt okej till det priset. Nu tycks det dessutom ha rustats upp... ;-) http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g186338-d192042-Reviews-Mercure_London_Bloomsbury-London_England.html

    SvaraRadera
  12. Åh, det har jag missat! Vad spännande!!! Kram!

    SvaraRadera
  13. Easy hotels vid Victoria är bra. Minirum men billigt och fräscht.

    SvaraRadera
  14. Lime Tree Hotel!

    SvaraRadera
  15. På Gower Street finns det många små hotell som inte är allt för dyra ( eller det fanns iaf, är 2 är sen jag var där ) Vi bodde på ett hotell längs den gatan när vi var där som hette Arran house hotel, helt okey standard. Kan ju kanske vara nåt som är av intresse.

    SvaraRadera
  16. Jag har själv bott i London och när jag åker dit brukar jag bo i Bayswater (som alla andra svenskar). Det finns många helt ok hotell där. Så gott som alla hotell har heltäckningsmatta och känns lite kalla och råa den här tiden på året vilket gör att lyxkänslan försvinner men hemmen där är likadana, väldigt oglamourösa och sjukt dyra.
    Det finns många olika restauranger i området och det är möjligt att promenera till de flesta delar som brukar besökas vid en Londonvisit.

    SvaraRadera
  17. Här http://www.victoriainn.co.uk/ bodde vi förra våren, enkelt hotell men nära Victora station så smidigt att ta sig dit man ville. Kolla via hotels.com också. För ett hotell kan kosta olika beroende på vart man bokar, men det vet du väl redan ;-)

    SvaraRadera
  18. Jag hamnar "alltid" i källaren när jag bor i london (3 ggr av 4...) men det här var ett toppenställe: market view by bridgestreet, ganska nära st pauls. Vi hyrde en trerumslgh där hela familjen i en knapp vecka, inte var det billigt men otroligt prisvärt med londonmått mätt och FRÄSCHT! Två badrum hade vi också. Googla hela namnet eller gå in på bridgestreet.com, dom har lägenheter på andra håll i london också. En av fördelarna med detta ställe var att det ligger nära farringdons tåg- och tunnelbanestation där tåg till och från Gatwick stannar, om ni tex åker med norwegian... Enda nackdelen med stället är att det kanske låg lite långt från "smeten" dvs west-end/soho/piccadilly, men har man inte två barn och en barnvagn att släpa på så går det ju snabbare att ta sej runt.

    SvaraRadera
  19. Easy hotel som någon redan tipsat om. Jättesmå rum, men billiga och fräscha! Har bott på det i Berlin med och det funkar super och är jätteprisvärt!

    SvaraRadera
  20. Hmm ja det kanske blir ett inköp....

    SvaraRadera
  21. Vi diggar också Ernst här hemma så den där tidningen får man nog slänga ett öga på!

    Svårt med boende i London.. Kommer inte ihåg vad vårt hotell hette men ni kan ju välja bort frukosten för den brukar vara usel i London, brukar bestå av vitt bröd, marmelad, äcklig mjölk och lite flingor och te givetvis. Hoppas ni hittar något bra och prisvärt!!!

    SvaraRadera
  22. Sist jag var i London med mina väninnor så hyrde vi en lägenhet (låg precis vid Buckingham Palace) med tre sovrum. Bra pris och bra lägenhet. Googla på hyrlägenheter så får du upp många. Ofta så blir det billigare än ett 3-stjärnigt hotell.

    SvaraRadera
  23. Detta kan ju inte annat än bli bra! Ernstmys på papper.

    Har tyvärr inga bra tips på boende i London, har bara bott på sämre hotell där, men Helsingforstips har jag desto fler - har precis gjort en Helsingforsguide om designhuvudstaden på bloggen!

    Ha det så trevligt i London i alla fall!

    SvaraRadera
  24. Tack för en fantastisk blogg, blir alltid inspirerad av dig! Jag reser en del med jobbet och vi bor alltid på hotel the Mandelville, ligger väldigt centralt och är ett fantastiskt mysigt hotell. Jag kan verkligen rekommendera det, dock är prislsppen lite dyrare.... Önskar er en härlig helg i London!

    SvaraRadera
  25. St Giles vid Tottenham Court är väldigt centralt, billigt och väljer du med frukost så finns det allt möjligt att välja på.
    Men kan ni tänka er o lägga nån hundralapp mer så är Radisson Edvardian i strået vassare. Trevlig bar - frukosten (om ni väljer den) rent gudomlig.

    ha det så härligt i London!
    /mia

    SvaraRadera
  26. Svenska sjömanskyrkan! De drivet ett vandrarhem som inte kostar många kronor per natt. Fint och fräscht och så får man frukost varje morgon och kan läsa svenska dagstidningar när man kommer hem på kvällen/natten! Centralt? Ja, inte mitt, mitt i stan men med tunnelbanan är man inne i centrala London på tio minuter.

    SvaraRadera
  27. The Hoxton är fint och prisvärt, men det bygger förstås på att du är intresserad av östra London (marknaden Spitalfields, vintage- och designbutikerna i Shoreditch osv). www.hoxtonhotel.com
    Ligger nära tunnelbanestationerna Liverpool street och Old Street, ytses ofta till Londons mest prisvärda butiquehotel. Har bott där 4 ggr.

    SvaraRadera

Annonser: