tisdag 3 mars 2009

Pyssel som gav mersmak



Så här blev Ts fågelmobil som nu hänger ovanför hennes spjälsäng, en fågel ville inte fastna så den får sitta på en av bokstäverna istället. Fåglarna var väldigt enkla att sy men det var lite pyssel att stoppa dem, speciellt näbbarna, men det var kul och gav mersmak. Vill du också sy så hittar du mönstret här!

Efter många turer fram och tillbaka så har vi nu äntligen hittat rätt matgrupp. Stolarna är arvegods från Js farmor och bordet har vi fått av Js moster, båda håller nu på att slipas för att sedan få ny färg. Det ska bli spännande att se om det blir som vi tänkt, jag har såklart tagit bilder så jag kan visa er när det är klart. Imorgon bär det av till IKEA för att handla skåpinredning till kök, kapprum, tvättstuga och groventré.

12 kommentarer:

  1. Vilken underbar mobil! Jag måste prova att sy såna söta fåglar nån gång. Tack för beskrivningen!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbart söta fåglar dugjort


    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Så tjusigt, har du gjort det själv? :-o

    SvaraRadera
  4. vilka stolar?? :)

    SvaraRadera
  5. Jasså du! Hoppas nu bara vi vinner de fina priserna!

    Du, har du pratat med Cajsa om torsdag?

    Vi sa såhär: Cajsa skulle göra lunch och så skulle jag göra en limepaj till emfika. Till middag så skulle cajsa fixa kycklingfilé, jag klyftpotatis och sallad och så om du kunde ta matlagningsgrädde, västerbottensost och efterrätten du pratade om. Ids du får du gärna ta något bröd också men, bara om du känner för det.

    Vi ses på torsdag!
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag döööör!!! Du är bara helt otrolig! Får man beställa en sån mobil av dig?

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅ vilka sötisar du har sytt!!!
    Jätte fint!
    Kram Tin

    SvaraRadera
  8. vet du vad jag tycker :) jo, jag anser att ni borde anmäla er till "sveriges bästa hemmafixare" på www.tv3.se

    SvaraRadera
  9. Va skoj att se lite mer svenskar som sytt de där fåglarna, de är ju hur söta som helst, har bara testat att göra en i filt, men en i riktig tyg vore ju rolig :)

    SvaraRadera
  10. http://www.tv3.se/content/var-med-i-byggslaget

    SvaraRadera
  11. ska absolut "sno" den där ideén ! Har ett litet flickrum att göra iordning så då blir de perfekt!

    tack tack !

    SvaraRadera

Annonser: