lördag 16 maj 2009

Uppdatering


Idag har jag haft en underbar dag i trädgården, fem nya bärbuskar (två svartvinbär, en vitvinbär, en gul krusbär och en röd krusbär) har nu kommit i jorden och gjort den gamla rödvinbärsbusken sällskap. Men jag är lite oroad för om det ska fortsätta vara så här kul att påta i trädgården så är jag rädd för att jag håller på att dra på mig ännu en tidskrävande hobby.... Jag vet inte riktigt hur jag ska få tiden att räcka till allt jag vill göra, jag får helt enkelt ta och gå och vinna en riktig storvinst så att jag kan sluta jobba! Drömma går ju!!!

Fasadomvandlingen går sakta men säkert framåt och förutom att vi har skrapat (fy f**n va tråkigt det är) och målat lite mer sen sist så har vi börjat byta ut de gamla svarta hängrännorna och stuprören mot nya vita och vindskivorna har börjat komma på plats. Som ni ser så är snart halva framsidan klar och sen har vi bara resten kvar =) Imorgon hoppas vi på fint väder så att vi kan fortsätta skrapa och måla, men vi får väl se hur långt färgen räcker för jag mitt klantarsel lyckades hälla ut en halv burk på bron då jag skulle bära in dem för kvällen. Hoppas att morgondagen flyter på bättre än dagen slutade idag.

5 kommentarer:

  1. Vad fint det blir..skall bli så kul att se resultatet.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  2. Åh men, du söte bagare så fint det blir! ;) Glömde skriva tillbaka till dig förut om boken men, även den är återfunnen!
    Den nya vagnen är vi nöjda med men, inbiten emmaljungafantast som jag är tycker jag fortfarande att Emmaljunga känns mer genuina! Men, Noel tycker om att vara i den och jag tycker den är fin att titta på och det är huvudsaken! Vad bra att Tilde trivs i sin!
    Vi bör absolut ses till veckan, ska se om det är någon dag jag inte kan!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad fint det blir. Huset börjar likna ett slott och den vita färgen är underbar jämfört med senapsbajsbrungul!!! Ni gör ett fantastiskt jobb och det lyfter huset till skyarna.
    Kram //Carina

    SvaraRadera
  4. Najs najs najs :-) Har visat din blogg för en kompis och även hon (och hennes sambo) vill nu flytta in. Så vi hoppas det blir många extrarum ;-)

    SvaraRadera
  5. Ja jag säger det igen, huset blir som en dröm i den nya färgställningen.

    Lycka till med det fortsatta arbetet!

    SvaraRadera

Annonser: