onsdag 30 maj 2012

Köket före och efter


 Jag lovade ju er att bjuda på ett gäng före/efter bilder som kompensation för att en film kändes lite för privat så idag har jag roat mig med att fylla kameran med nya uppdaterade efterbilder. Vi börjar med ett bildpar från köket där det idag har rullats chokladbollar och gjorts rabarbersaft för glatta livet inför helgens 4årskalas. På förebilden höll vi på att testa oss fram hur vi ville ha köket med hjälp av tejp, mycket effektivt! Och vår älskade saknade grandis Simba var i livet, trots att mer än ett år har gått tycker jag mig ändå både se och höra henne ibland...

För er som inte har hängt med från början så har vi alltså byggt köket själva med stommar från Ikea som vi placerat ut med distanser för att få plats med en list som ram runt lådfronterna. Lådfronterna byggde vi av MDF där en ram av tunnare MDF limmats på för att få en spegel. Mot golvet har vi satt en utanpåliggande golvlist och bänkskivan är en vanlig ekskiva som vi svartlutat med gammeldags trälut från Welin & Co och sedan har vi efterbehandlat med Timberex heavy duty träolja och sist Osmo matt hårdvaxolja. Beslagen kommer från Nacka byggnadsvård, blandaren från Blanco, klockan heter Country och kommer från EM och stolen är arvegods.

Nej nu är det bäst att jag röjer upp efter barnens framfart för i morgon väntar vi hem ännu mer besök, denna gång från Västerbottens Kuriren.

19 kommentarer:

  1. åh vilket kök ni har! Helt underbart! Där kan jag tänka mig att ni tillbringar väldigt mycket tid :)

    Jag ska så småningom byta kök i vårt nya renoveringsobjekt också, bra att kunna kika hit för inspiration :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  2. Ni är tokinspirerande. Heja alla tidningar som komer hem till er. Hoppas du visar alla artiklar här. Tänk vilket jobb ni gör! Och håller ihop! Bara en sån sak. Och så fint det blir dessutom. Heja heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi ja det är tur att sambon är lugn som en filbunke, det är faktiskt rätt svårt är bråka med honom =)

      Ja jag lovar att visa alla artiklar så snart de kommer ut!

      Kram

      Radera
  3. Ooh! Hur fin köket du har. Jag gillar. Och förlåt att jag kan inte skriva så bra på svenka...

    SvaraRadera
  4. åh, det är så kul att se!
    Just hittat mina gamla bilder, så tänkte göra lika med min köksrenovering... dock är stommen samma, hos er kan man ju inte ens förstå hur det skulle kunna bli ett kök där! =)

    SvaraRadera
  5. Wow! Och som alltid - helt imponerad av ert fantastiska arbete. Ni gör det verkligen från grunden & med ett fantastiskt resultat.

    SvaraRadera
  6. Jisses vad snyggt! Vad ni är duktiga, precis ett sånt kök skulle jag också vilja ha. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  7. Underbart kök & hem ni har! Lycka till med besöket!
    Kram Martina

    SvaraRadera
  8. oi, det hørtes ut som mye jobb. Men SÅÅÅÅÅ utrolig fint det ble. Vi har også funnet ut at det man bgjør selv blir korrekt og man får det eksakt slik man vil. Stå på!!! Flott jobb dere gjør.

    SvaraRadera
  9. Superfint! Jag gillar lekfullheten i fotot också, med det stora rabarberbladet. Jag minns själv när jag var liten hur impad man kunde bli av ett riktigt stort rabarberblad :-)Ser fram emot att läsa om er i VK! /Carina

    SvaraRadera
  10. Jag har några frågor som jag skulle bli jätteglad om jag fick svar på :) När ni målar era snickerier, vilken färgtyp använder ni? Olje- eller vattenbaserad? Vilket märke? Om oljebaserad, när ni målar vitt, märker ni av att färgen gulnar? Vilken vita kulör använder ni? Målar ni med pensel eller roller?

    Tack på förhand!
    Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  11. Wow!! Sååå snyggt köket blev :)

    Hoppas du får en trevlig helg!

    Kram Bella

    SvaraRadera
  12. Verkligen jättefint kök!! Ljust och fint:)

    SvaraRadera
  13. Hej. Helt underbart kök och resten av huset och gården. Gör ni allt själva eller får ni någon hjälp? Jag undrar vad ni har för golv i köket? Är det trägolv. Kram till dig och familjen.

    SvaraRadera
  14. Har du gjort hjärtat själv? Hur då isf och vad är det för material? Vilket drömhus ni har, bra kämpat.

    SvaraRadera
  15. Vilket underbart kök ni har!! Det är verkligen otroligt inspirerande att läsa din blogg. Vi håller själva på att bygga hus och nu är det hög tid att bestämma kakel och klinker. Jag har en fundering angående kaklet i ert kök. Vilken storlek är det på kakelplattorna?

    SvaraRadera
  16. Fantastiskt vackert kök och vilken talang! Har ni även gjort skåpet med glas dörrarna själva? Är även den stommen från Ikea?
    Tack för all inspiration!

    SvaraRadera
  17. Verkligen fint kök! Ska själv snart renovera mitt kök så letar efter köksinspiration, med dessa bilder har jag fått lite inspiration!

    SvaraRadera

Annonser: