torsdag 24 maj 2012

Mintgrönt it is!


Den platsbyggda möbeln i Ws rum har fått sig en första strykning och stackars sambon är lite skeptisk och får Miami Vice vibbar ha ha. Men möbeln tar upp hela väggen så någon mörk kulör kändes inte aktuell och vitt kändes för tråkigt så valet föll på en ljust mintgrön kulör som bryter av snyggt mot den mörka panelväggen. När solen lyser in genom fönstret får man nästan känslan av befinna sig i en pool =) Sambon är som sagt skeptisk men jag och lillaT är nöjda och vad lille kejsaren som ska bo i rummet tycker är lite svårt att avgöra ännu. Vad säger ni kära läsare?

27 kommentarer:

  1. Jag älskar mintgrönt så jag tycker det är supersnyggt!

    SvaraRadera
  2. UNDERBAR kulör!!! Jag älskar den :) Så himla fint gentemot den lite mörkare panelväggen. Fint men passar ändå en grabb!

    SvaraRadera
  3. Riktigt fint! En härlig "Maileg" färg =) Passar perfekt med den mörka panelväggen. Blir spännande att se det färdiga resultatet. Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Blir snyggt, även om jag personligen inte gillar mintgrönt.Förstår sambon, men be han hålla sig tills allt är klart, det kommer att bli jättetjusigt.

    SvaraRadera
  5. Det blir bra. Min N har det i hela sitt rum! : ) Eller pepparmint heter den men det är ungefär samma. Du kan se om du söker på N´s rum. Rätt skön färg faktiskt!

    Ha en toppen dag!
    kram kia

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt bra resultat! Supersnyggt!

    SvaraRadera
  7. det blir kjempefint! :)

    SvaraRadera
  8. Oväntat... men galet snyggt!

    SvaraRadera
  9. Hade det bara varit mintgrönt i hela rummet då hade jag också varit skeptisk. Nu tycker jag bara att det är en härlig kontrast till träväggen. Jag tycker att ni kan vara nöjda med beslutet:).

    SvaraRadera
  10. Det är så rätt! Blir toksnyggt. Min svärfar har ett mintgrönt kök, tänk så inne hn plötsligt blev!

    SvaraRadera
  11. Hur snyggt som helst!

    SvaraRadera
  12. Superfint, speciellt mot den lite mörkare träväggen!

    SvaraRadera
  13. Suzanne Selander24 maj, 2012

    Väldigt fint!!
    Ska bli spännande att se det färdiga resultatet sen.
    Efter att ha sett Er fina platsbyggda vägg är jag sugen på att göra detsamma i det rum som våra söner ska få dela.
    Skulle isf vilja bygga in en våningssäng (centrerad) och ha bokhyllor/garderob på sidorna.
    Vad tror du om det?

    Hälsningar Suzanne

    SvaraRadera
  14. Jag gillar den helt klart!
    Tror inte den blir så dominant med lite prylar i hyllorna osv. Så sambon behöver nog inte oroa sig, om ni inte släpar in kromade prylar och en flamingo ;-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  15. Blir jättesnyggt, han kommer garanterat tycka om det! :)

    SvaraRadera
  16. Johannna24 maj, 2012

    Åhh det ser jätte bra ut! Jag gillar grönt :-)

    SvaraRadera
  17. Jag tycker det ser ut som en härlig färg !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  18. Å kulören heter? -för jag älskar den

    SvaraRadera
  19. Sinnesjukt snyggt!! jag är ju lite utav en sån där ... tråkmåns som helst inte vill ha färger någonstans... vitt vitt vitt....men det här!! det var kanoners!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Jättefint blev det, men jag kan förstå din sambo litegrann i och med att det blir flera olika mintgröna nyanser vid fönsternishen pga ljusinsläppet.

    Nu kanske fotot förvränger ljuset lite, men för att få lite mer harmoni skulle jag nog överväga att ha vitt på sidorna av fönstret och ovanför. Brädan kanske dock passar bra att förbli mintgrön så att det går ihop med de andra hyllplanen i bokhyllan.

    Hoppas ni får en strålande helg!

    SvaraRadera
  21. Sjukt snyggt! I love it! Jag försöker övertala mannen att vi ska måla trappan i den här färgen men det går trögt. Undrar också vad kulören heter?

    SvaraRadera
  22. Modigt! Jag tycker att det ser snyggt ut. De flesta färger är snygga, allt beror ju på vad man sedan kombinerar de med.

    SvaraRadera
  23. Skitsnyggt! :) Vilken kulör är det? NCS?

    SvaraRadera
  24. Otippat kombination men väldigt lyckat! Såå snyggt!

    SvaraRadera

Annonser: