fredag 18 december 2009

Julgranen


Nu är julstämningen på topp, ute ligger snön tjock och vit och kylan biter i kinderna, inne sprakar brasan och granen ikapp där de står i vardagsrummet och sprider julstämning. Extra mysigt känns det eftersom det är första julen i huset, förra året såg vardagsrummet ut så här. Ja så här ser den alltså ut vår gran anno 2009 fotad i både kvälls- och dagsljus, julgransfoten har vi dolt i en vit träkorg från EM.

Vita trähjärtan Hans Mikaels

Röda trähästar Hus & Hem

Polkagriskäppar Åhléns

Pepparkakor hembakta

Nu har jag bara två arbetsdagar kvar sedan är det jullov ända fram till den 11:e januari, ska bli så otroligt skönt! Nej nu ska jag ta med mig min lååånga inköpslista och åka och handla julmat innan den värsta anstormningen börjar!

20 kommentarer:

  1. Jösses vilken fin gran ni har.
    Verkligen något att bli inspirerad av.
    Har inte tagit in våran ännu men
    nu blir jag riktigt sugen.
    Tack!
    :O)
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni njuter extra mycket denna Jul, om man jämför med hur ni hade det den förra.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Underbar gran!
    Så vill jag att vår ska se ur också - den gör sig väldigt bra mot den mörka tapeten också.

    SvaraRadera
  4. Oj vad fin gran! Vi skall oxå fira jul för första gången i vårt "nya" hus. Har tjuvläst här inne ett bra tag, även kört sakta förbi ert hus och glott :) Kände mig skitdum och dottern skämdes ögonen ur sig, tänkte passa på och ge mig tillkänna och önska er en god jul!

    SvaraRadera
  5. Jätte fint gran, väldigt trevligt att slippa se julgransfoten.
    Bilderna på dekorationerna är mycket fina de med.

    SvaraRadera
  6. Mycket bra tips att stoppa julgransfoten i en korg. Vår fot är anskrämlig, så jag snor idén. Tack!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Åhh så fin gran! Vi skall nog inte ha gran i år:( snyft...får se om vi ändrar oss:) Kramkram

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra bilder!!! Läckert med svart vägg!

    Önskar dig en härlig helg! Kram/Nicky :)

    SvaraRadera
  9. Jättefin gran! Verkligen!
    Funderade också på att dölja julgransfoten men nu är det fullt med julklappar under så den syns inte ändå :)

    Hoppas att ni får en superhärlig första jul i huset!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag har följt din blogg ett tag nu (utan att ha gett mig till känna) och jag måste säga att jag ÄLSKAR den. Guuud vad duktiga ni är och vilket drömhus ni håller på att skapa. Vad fint det var med en vit korg att gömma julgransfoten i. Den idén snor jag nog rakt av :-). Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Å vilken fin gran. himla fint att ta en korg att ställa den i. Härlig inspiration. O grattis till första julen i huset. Själv får man vänta till nästa jul..

    ha en mysig helg

    / Jeanette

    SvaraRadera
  12. hej, vilket jobb ni har gjort med erat hus. Ni har verkligen fått det superfint :)! Vi håller på och bygger hus och halkade in här av en slump :) kram annelie

    SvaraRadera
  13. En sådan underbart vacker gran! Och så fina dekorationerna - gillade särskilt pepparkakorna :)

    Vi skall iväg i morgon och försöka finna vår drömgran :) Hoppas att den finns kvar...

    Ha en fin lördags kväll!

    SvaraRadera
  14. Men vad du är duktig! Du har verkligen talang. Är även du (förutom din make) från Vännäs by? Kram från Åsa

    SvaraRadera
  15. så himla himla snyggt med korg under granen! haha ser ju hur sött ut som helst!

    SvaraRadera
  16. Ser att du gillar heminredning. Då kanske min site är något för dig? På anntherese.se kan du välja bland unika och annorlunda motiv att dekorera ditt hem med. Fototavlorna passar utmärkt som present eller julklapp till den som gillar heminredning och design! Jag säljer även vackra vykort och inspirerande fotoböcker. Välkommen in på ett besök!

    SvaraRadera
  17. Vad snygg gran du har! Vilken hhärlig jul ni får i ert nya rum. Vilken skilldnad!

    Ha trevlig kväll/C

    SvaraRadera
  18. Jättefin gran! C ska åka och köpa en imorgon. Ska visa er för honom, precis så ska den se ut!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  19. Å vad fint ni har det!!!!
    Önskar er en trevlig helg med mycket mys!
    Kram Tin

    SvaraRadera

Annonser: