onsdag 8 februari 2012

Stockholm Furniture & Light Fair


I går öppnade årets Möbelmässa ute på Älvsjö och jag var på plats från tidig morgon till stängning, utbytte visitkort, insöp vacker design och skulle fått stegräknaren att gå i taket om jag haft någon. Möbelmässan är precis som Formex en mässa för fackfolk men sista dagen, det vill säga på lördag, är det öppet för allmänheten. Fackmässor som Formex och Möbelmässan slår publika mässa med hästlängder så har du möjlighet - åk! På Formex var montrarna som satsat på Shabby Chic och Industri oräkneliga medan det var betydligt mindre av det nu på Möbelmässan. Denna bild från Kasthalls monter är en god representant för tre flitigt förekommande element på mässan; gråskala, pasteller och obehandlat trä.



Några fler glimtar ur Kasthalls monter som fångade min uppmärksamhet lite extra med sin träffsäkra styling. Förutom att montern var galet snygg så hade stylisten Lotta Agaton lyckats förmedla det genuina hantverket och den anrika historia som Kasthall bygger på. Hatten av till dig Lotta! Stora industritrådrullar var flitigt förekommande stylingrekvisita, i denna och många fler montrar. Trådrullar modell XXL står numera högt upp på min önskelista.



Danska &traditions monter fick även den mitt hjärta att klappa lite extra. I förgrunden nyheten Mass Light i marmor, ett material som vi kommer att få se mycket av framöver.


Mikkel Kure stod för stylingen av danska &traditions monter och här ser vi fina nyheten Hoof Lounge Table och lampan Milk.


Med denna bild på näthinnan (även den från &tradition) kanske du som jag kommer att titta på den överfulla leksakslådan och de anskrämliga prydnadsföremålen på loppis med nya ögon. Med lite färg får de ett helt nytt liv.

1 kommentar:

Annonser: