fredag 2 mars 2012

Växthusdrömmar & inomhuspyssel


Jag tror inte att det blir något växthusbygge för oss i sommar trots att sambon är taggad till tänderna. Jag vill suga på karamellen ett tag till, hinna bli riktigt säker på hur jag vill ha det och färdigställa våra redan påbörjade utomhusprojekt först. 2013 tror jag är året då vi kommer att bli med växthus. Men till dess fyller jag på inspirationsbanken och under senaste Hemnetrundan fastnade jag för den här mysiga lösningen från ett Uppsala hem som ligger ute till försäljning. Vore ju onekligen trevligt att kunna ha glädje av växthuset under större del av året. Sitter ni på några tips, stora som små, inför växthusbygget tar jag mer än gärna emot dem!


  Idag hade vi tänkt tjuvstarta sportlovet med en mysig utedag - åka skidor, grilla och åka skoter. Men eftersom det blåser fähund så kastade vi om planerna och ägnar oss åt lillebrors rum, bakning inför 1-års kalaset och lite mycket uppskattat papier mache pyssel i stället - inte dumt det heller! 

6 kommentarer:

  1. Åh så kul med papier mache!När jag såg bilden fick jag en tanke om att det kanske blir en luftballong? jag tror att jag och min T måste bygga en luftballong någon dag :-)

    SvaraRadera
  2. Så läckert de hade med fikonträdet planterat i marken också och en pergola, jag älskar pergola (i plural hur skrivs det då?)Vi får hoppas på bra växtsäsong och jag ser fram emot växthusplanerna! Mitt fikonträd står i kruka i garaget men snart ska det få komma fram.

    SvaraRadera
  3. Jag drömmer också om ett växthus och så småning om så blir det nog ett. Jag önskar mig ett liknande det Leila hade i sitt sommarprogram härom sommaren. Tegelgrund med vit trästomme, så fint tycker jag. Har ni inte sportlov förrän nu? Vi hade vårt för två veckor sedan och det känns redan länge sen. :S
    Trevlig helg och lov!

    SvaraRadera
  4. du kan inspireras av Lilla Kråklsottets växthus som de gjorde förra sommaren! Charmigt!

    du...du vet om att ni bor banne mig i ett av Sveriges vackraste hus!! Tack för all inspiration å en mängd avundssjuka :-)

    Ha det gott!! Kram Emelie

    SvaraRadera
  5. papier mache är så kul att göra - men oj vad kladdigt. speciellt när jag och två små killar gjorde det tillsammans.
    och tålamodet till att låta det torka i 3 dygn - well, inte det bästa. haha!
    men oj vad det blev fina masker av dem.
    nästa gång kanske mamman gör papier mache när killarna är i skola/dagis och då ska det bli en mexikansk pinata. :))

    ha en härlig helg!
    Ulrika

    ... och btw. växthuset. mmmm ...

    SvaraRadera
  6. Vi håller precis på och bygger hus och din blogg är verkligen helt grym! Får mycket inspiration därifrån!
    Ett växthus har jag också på min önskelista! En liten komihåg grej ang. växthus är dock att de behöver bygglov om den överskrider 15m2 eller om man redan har t.ex. en friggebod på tomten. Men det visste ni säkert redan.. :)

    SvaraRadera

Annonser: