söndag 27 januari 2013

Barnrum


Nu börjar det verkligen närma sig i Wilfords rum, sängen är på plats, allt är målat och klart och egentligen återstår bara det roliga piffet. Bjuder på några glimtar fotade i all hast i morse innan vi styrde kosan in mot stan för att uppdatera våra sommargarderober inför resan (inte en helt lätt uppgift så här mitt i vintern). 


Efter att ha finkammat Formex på jakt efter de perfekta beslagen till förvaringsmöbeln utan resultat så blev lösningen snorbilliga handtag från Biltema plus en omgång sprayfärg. 


Samma behandling fick även Johans underbara gamla barnsäng.  

För fler bilder är du varmt välkommen att kika in på mitt Instagramkonto, itsahouse heter jag även där.  Nej nu är det bäst att jag loggar ut för ikväll - har en minst sagt intensiv jobbvecka framför mig.  

33 kommentarer:

  1. Garderoberna var ju urfina!! och det där med sprayfärg ..något av det smidigaste som finns att ta till.

    / Pernilla

    SvaraRadera
  2. Wow!!

    Så flinke og flittige dere er.... så imponert av all jobb dere legger ned i renoveringen... Absolutt alt er superfint!!

    Veldig smarte garderober!!

    ....Lena...

    SvaraRadera
  3. Så fint du inrett och väldigt smart att använda sig av sprayburken!;)
    Önskar dig en fin arbetsvecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Denna vecka om någon önskar jag mig fler timmar på dygnet, måste på något magiskt sätt jobba ikapp de två veckor som jag kommer att vara ledig, en smått omöjlig uppgift...

      Radera
  4. Vilken härlig färg på förvaringen. Lite så där pistage-glass. Vi håller på med renovering av hallen och jag har också valt en liknande färg där nu. Lite vårlig. Härligt!

    Hoppas ni får en underbar dag!
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det, jag gillar den jättemycket, pistageglass och vårsol är ju inte alls en helt dum känsla att få!

      Radera
  5. Så snyggt! Vill oxå ha fastbyggda skåp/förvaring. Tack för fantastiskt bra inspiration!

    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för för glada hejjarop, det betyder massor!!

      Radera
  6. Å vill se mer!
    Sängen ser ljuvlig ut!
    Hoppas ni får en fin vecka!

    Kram /A i Östersund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sängen ÄR ljuvlig, är så glad att den är sparad! Mer bilder kommer, förhoppningsvis till helgen!

      Radera
  7. Hej! Jättefint! Är skåpen från det stora varuhuset? Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skåpen har vi byggt själva av MDF.

      Radera
  8. Fint! Bara kom att tänka på en sak.. Har du visat er nya soffa från em? Tror inte jag har sett hur det blev, var intresserad av en likadan själv..

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag har inte visat den, vardagsrummet är inte alls färdigt men det kommer så småningom!

      Radera
  9. Gillar mattan supermycket! Var är den ifrån? EM? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes den kommer från EM och heter Mariedal, våran är 160x230 och kostar 1995. Finns även i mindre modell.

      Radera
  10. Såklart är allt annat i bilden underbart tjusigt, men det hann jag inte skriva i förra inlägget då mattan var i fokus! :)

    SvaraRadera
  11. Superfint som vanligt!
    Har du lust att dela med dig av färgnumret som ni målat skåpen i?

    Tack för en bra blogg! :)

    SvaraRadera
  12. Tack!! Absolut, jag har målat med Nordsjös helmatta färg superfinish V 5 i kulören S 0510-B70G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, har letat som en tok efter precis den nyansen :)

      // Mimmi

      Radera
  13. Du är så händig! Och lille W's rum ser urmysigt ut :) Skulle gärna själv ha den där härligt mintiga färgen någonstans i min lägenhet.

    SvaraRadera
  14. Wow, vilket underbart hus ni har! Jag läste i tidigare kommentarer att garderoben och "soffan" är egentillverkade. Jag vill ha något liknande i vår hall som just nu genomgår förvandling, har du några tips?

    SvaraRadera
  15. Garderoberna blev verkligen super snygga! Har inte kollat in din blogg på ett tag nu men det blev super grymt

    SvaraRadera
  16. Hej

    Vilken inspirationskälla jag har hittat här hos dig! Ni har det verkligen fint och dessa platsbygda förvaringarna har blivit så bra. Tack för fina bilder och bra inspiration!

    //Sandra

    SvaraRadera
  17. Vilken kulör är de grå väggarna?? Är ute efter ljusgrå färg som är neutral som era väggar ser ut att vara...är sååå tacksam för svar! Mvh Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har gjort det man inte ska och blandat vår egen kulör av de slattar vi hade hemma. Så tyvärr har jag inget nummer att ge dig.

      Radera
  18. Hej fina! Har funderat nu samma garderob/förvaringslösning för min lilla tjej då vi ska göra om det. Undrar vad W:s rum har för mått? Är rädd för att hennes rum är litet för en så fin robust garderob...:/
    Hade faktiskt varit en kanonlösning för hennes rum...
    Skulle du kunna vara gullig och hjälpa mig med mått som ni hade, dvs längd, bredd o djup om du kommer ihåg :)))
    Tacksam för svar.

    Kram
    Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Ws möbel är 4m lång 65cm djup och 155cm hög.

      Radera

Annonser: