tisdag 22 januari 2013

Formex - Unik Design


Jag upptäckte Unik Designs återvunna krukkollektion på förra årets Formexmässa och de hade till min stora glädje utökat sortimentet till i år. Dessa skrynkliga krukor av återvunnet papper är bara helt underbara i all sin enkelhet. Och trots att de är tillverkade i papper ska de enligt uppgift vara helt vattentäta. Krukkollektionen är en del av ett Fair trade projekt på Sri Lanka där en grupp mindre priviligerade kvinnor tillverkar dessa krukor i sina hem vilket gör det möjligt för dem att få en inkomst men samtidigt ta hand om barn och hushåll.                      
           
Fler bilder hittar du här

8 kommentarer:

  1. Återvunnit, och skapat av människor som behöver slantarna vid försäljning. Sånt får mig att vilka köpa vad det än är ;) Och dom där var ju riktigt charmiga. Men vattentåliga? Nästan så jag behöver få det bekräftat :P Ska di plantera i fina så visa upp de sen är du snäll.

    Sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken ide visst vill man stödja och köpa undrar var dom säljs säkert inte här i norr...
    Ha en fin dag/Theres

    SvaraRadera
  3. Läckra! Gillar verkligen design med ett djupare tänk!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Saknar fortfarande bilder från ert vackra hem...! Tycker det är så fint och jag letar inspiration som en tok nu, då vi ska flytta in i nytt stort hus under våren, och behöver idéer hur man fyller all yta :-)

    SvaraRadera
  5. Åh vilka fina krukor! Dom skulle jag gärna köpa, speciellt som jag själv är adopterad från Sri Lanka. Men jag undrar om du vet vad frakten kan tänkas kosta, för dom verkar bara säljas i V Frölunda?

    SvaraRadera
  6. Vilka fina! Dom ska jag spana efter, men det känns lite osäkert...verkligen vattentäta? Men jag ska pröva om jag hittar!

    SvaraRadera
  7. Stod och fingrade på en sån där förra helgen och tänkte att den hade passat perfekt ihop med slingrande lite halvtät ljusbladig växt.

    SvaraRadera
  8. Och i morgon kommer din trendspaning i Folkbladet. :)
    http://blogg.folkbladet.nu/johannakaffepanna/2013/01/25/det-som-komma-skall/

    SvaraRadera

Annonser: